Olin käymäs tyäterveyslääkärillä, kun piti verenohennuslääkitys muuttaa ystävällisemmäksi lääkkeheksi. Reissu meni miälestäni erittään hyvin, ainuastaan verikokeeren otosta meillen tuli sanaharkkaa. Sei ku suastunu kirioottamahan sitä laporatooriolähetettä mun läsnäolles, notta olisin saanu mennä nuunaamahan, jos pääsis samalla reisulla verikokeehinki. Se hoki, nottei niin voi teherä ja aina pitää soittaa ja varata aika. Sanoon siihen, notta onhan se vähä nuankin mutta kyllä mä meen nuunaamahan ylimääräästä aikaa, jos sen lähettehen nyt vain viittisit kirioottaa.

Sei viittiny.

Mun ei muu auttanu, ku lähtiä poikes ja manata koko matkan töihin, notta perkules viätä, jourun tulemahan uurestansa. Ja ku niistä fillarikeliistäkään ei yhtään tiärä.

Kattoon äsköön kanta.fi sivuultani, notta mitä se on kirioottanu musta. Löysin merkinnän notta lähete virikokeehin ja musta oli mennehet tiarot: laboratorio, paikallinen lomake ja ....psykiatria.

Psykiatria? Kyllä ne taitaa tiätää. Lääkärit.

Onkohan ny tulos jokkut valakotakkiset hakemahan? Ja jos hakoovat, niin oonko mä siälä psykiatrisella se, jollon viälä avaamet?

Psykiatria?