Onko teillä jokin kauppa taikka muu instanssi, mihinä tykkäätte asioora?

Mulla menöö ruakakaupat siinä sivus, pakko käyrä ja käynti ei niinku isoosti herätä innostusta taikka heräteostohaluja.
Lankakaupas mulle tuloo oikeen sellaan hyperventilaatiotunnet; syrän hakkaa ja on jo vähän vaikee hengittääkkin. Sormeet taatusti täpäjää aivan itteksensäkkin. Seuraavas elämäs moon lankakauppias tai palasaippuakauppias! Saippuakauppias Hesas Hakaniämen hallis (onkohan se viälä siälä?) saa samoon mun syrämmeni hakkaamahan ihastuksesta.

Apteekki mullon kolomas sellaanen paikka. Ei se reseptipistet vaan ne hyllyt, joiren ääreen pääsen itte tai johon saan mennä aivan itte. Apteekkihin ei oikeen tuu kyllä mentyä silleen mä-vaan-kattelen -tyylillä. Miltähän se tosiaan kuulostaas, jos apteekis laastarien kohorolla myyjä kysyis viäres: "mitä etsit, voinko auttaa?" Ei, mä vaan kattelen...sanoosin.

Toki tykkääsin olla apteekis töiskin. Näyttää tosi kivalta, ku ne laittaa pilleripurkkihin kiinni sitä lappua ottaen ensin poikes sen teipinsuajan, mistä näköö mihin tautihin ja vaivahan se lääket tuli. Sitten ne laittaa sen purnukan usiasti viälä paffilaatikkohonkin. Meillei oo muuten sellaasia iloosen färisiä lääkepurkkia, joiton amerikoos, ku ostaa esimerkiksi valiumia hermostuneesehen olohon. Elokuvis oon nähäny, kuinka ne krotaa vessas peilikaapilla ja purotteloo hermostuksis lavuaarihin niitä oranssisia purnukoota.

Oottako muutoon havaannu, notta saippuakauppias on molemmin päin sama?