Päästähän mun lemppariaiheesehen; kellojen siirtoyähön! Minen aio enää yhtäkään naulaa lyärä meleko uusihin seiniihin, minen siirrä kellua yhtään mihkään, en etehen en taaksepäin! Se on saletti niin. Mun kelloni ei ookkaan ny yläkomeroohin siirreltyynä viime kevääseltä siirtoyältä vaan annoon olla ne paikoollaan.

Se on kulukaa niin, notta AIKA son, jota siirretähän eikä kellua! Minen voi tälle sanoolla saivartelulle mitään. Son synnyynnäänen vika. Muiren joukos.

 

Ja kun aijan antaa olla aina saman, niin on yhyrestoista hetki koko aijan meneellään! Minen saanu tuata sekunttiviisaria 1 päälle...olis saanu sanua viälä, notta viis vailla, viis yli...hittoako sä sitä aina kysyt. Mä keksiin tuan hitto-sanan, siihen kuuluus v:llä alakava sana, muttei sitä ny tähän.

Kysyyn aamulla, notta mihkäs päin sitä aikaa ny siirretähänkään...kuulemma aina juhannuksehen päin. No, voi höh, sanon mä!

"Synestesia on ilmiö, jossa aistiärsyke aiheuttaa havainnon jossain toisessa tai useammassa aistissa. Yleisin synestesian muoto on color-hearing -synestesia, ääni aiheuttaa näköhavainnon. Toinen erittäin yleinen synestesian muoto on kirjainsynestesia, jossa synesteetikko näkee kirjaimet ja numerot värillisinä. Synesteettiset aistimukset ovat pysyviä, sama ärsyke aiheuttaa aina saman havainnon. Lisäksi havainnot ovat hyvin henkilökohtaisia; kaikilla on omat persoonalliset havaintonsa."

Mulla kun on just tua vika, synestesia, näjen sanat, lauseet, nimet, kaikki färiis ja kuvioona. Ja kuviot on useenki melekoosen ourot, joitei voi aina piirtääkään saatikka ny seliittää. Moon siis synesteetikko. Hiano sna. Hmm.

Kuukauret on mun korvienväli-kalenteris sellaases järiestykses, notta marraskuu on justihin kesäkuun päällä, notta niinku juhannuksen päällä!

Jokkut siirtää ny aikaa kuulemma taaksepäin. Eli mun pitää siirtää aikaa alhappäin. Kiva.