Sain komian puukehyksisen peilin lahajaksi, jokei ny onnistunu yhtään kuvauksis. Minen ymmärrä, millä päällä soli tai kuvaaja. Tupakissi on teheny tämän mulle! Ja minä onnetoon en saanu sitä kuvatuksi, ku lakka kiilti, jossei laittanu makroa päälle (mikähän seki on?) ja ku taas laitto makron päälle (tiärä viäläkään mikä son?), niin tuli tälläänen kellervä. Tämä peili eioo synkkä luannos! Siinon pitsiä joka paikas ja sitten ihania vanahoja lehtileikkelihiä oli lakattuna kii, "Neiti haluaa ravintolaan tai pieneen perheeseen palvelukseen." Tuaskin ilimootukses oli verrannollisuutta kerrakseen. Ja senki takia oli vähä vaikia kuvata, ku meinas kaksoosleuka (no höh, kuka sano, notton jo vaikka kolomekkin?) tulla joka kuvahan.

 Sitei koskaan tiärä, mitä tuloo, ku oikeen kovasti tahtoo ja yrittää. Täs Mansikki tahtoo. Ja yrittää. Kattokaa ny kuinka viahkosti sillon vasen käsiki. Moon vähän mustis, minen jaksanu olla laattialla asuulemas, istuun vaan lavittalla ja olin paparatsina. Mansikki hoki, nottet kyllä naamaa kuvaa ja huiteli välillä auringonkukan siämeniä pois poloviensa alta. Soli yhtä piaruunen, ku se yks prinsessaki, jokei voinu nukkua hernehen päällä.

  Jys-kin filtti oli kova sana, ku meinas harioottelu-lautasliinat loppua ja vähä niiku järkiki. Tämei taira olla sitä ittiään psaligrafiaa elikkä saksitairetta, muttei oo palio toisinkaan.

  No, ei vaiskaa, ei sitä valakoosta Mansikin leikkaamaa hetularykelmää ny mun pesukoneehin laitettu, vaikka kuva antaa sellaasen vaikutelman, notta taas on huavutettu ja färjätty! Valakoonen oli vain mun filttini, joka uhrattihin käsityätaiteeren alttarille. Se siitä filtistä.  Minen ny oikeen tiärä, kumpi täs kuvas on tärähtäny; huitulahuivi vaiko itte kuvaaja; Mansikki? Uskalla täs sanua julukisesti, notta tottapa molemmat. Ei sanota ei. Hetula on syntyny.

  Osaan mäkin. Mullon oikeen miästen lankakerä. Kattokaa ny kun son komia! Pyry-poika (2v) alakas potkimahan tätä, ku havaatti sen..ja hoki notta pallo pallo ... mulle tuli oikeen kiirus pelastaa, mitä pelastettavis oli.

   Mä vaan virkkaan. Mulle kannattaasi saksia antaakkaan.

Meinasin kirioottaa umpimähkään jostakin. Mutten ku minä tiärä, mihinä tai mikä seon. Umpimähkä.