Nuarin tyttäreni oli netis täytelly tulevan ja ekan pikkuusensa takia (vaikka H-hetki on vasta loppuvuaresta) pyyrettyjä tiatoja sairaalaa varten. Oli tuskitellu kuinka sais kaikki mun sairauret mahtumahan "äidin sairaudet" -lokerohon. Oli jo miättiny, notta pitääkö laittaa lause, notta loput tuloo tilanpuuttehen takia liitetiarostona. Oli vasta sitten hoksannu, notta sen ittensä sairauksia siinä kysyttihin eikä mun.

Saunalaharelta soitettihin kaupitellen nopiaa nettiliittymää. Mun pöytätiatsikkani on kellarihuanehes, jokon melekeen maan alla, ei siälä toimi aina kännykkäkään ja mulla on hyvä kiintiä nettiyhteys, seinäs piuhat kii, niin johan netti toimii nopiasti pätkimäti. Ei siihen mitään systeemimokkuloota tarvita.

Saunalaharen flikka ei saanu mulle kaupiteltua mokkulatikkua, kysy sitten kuitenki, notta eikö mulla oo tarvesta millekkään kannettavalle tabletille. Sanoon, notta asiat on hyvin näin, en viittiny sanua, notten mä minkään pillerin tarpehes oo, ku en oo ny oikeen mistään kipiäkään.