Non ohitte ny taas; käsityämessut Östermyyras. Ei vanha kovin paliua enää tartte, ku on kintut kipiät. Täs vois vaikka sanua, notta suu vetääs muttei kestä hennot nilkat. Tuliki miälehen, notta osas mun myymis rannelämmittimis luki, notta "kaluumen lämmittäjät" ja sehän kirvoitti keskustelua murtehista melekoosesti. Minen ollu muistanukkaan, notta täälä päin on nilkat linkat.

Mua kävi reffaamas viimme kesän markkinoolta tuttu
Malli, olin ylypiä ittestäni, kun mä tunsin ja tiäsin heti nimenki. Naamat ja nimet ku pakkaa jo mennä joskus toistensa ohitte (= paitti).   Sitten mun kojulleni ilimesty hymyylevät silimät ja kattoomma toisiamma hetkuusen aikaa silimihin ja mä miätiin kuumeesesti, notta täs on ny Joku mun uus tuttuni. Ja samas se kysy, notta onko Flätköttäjää näkyny? Mä sanoon heti, nottoot taatusti Intsu! Ja olihan se, Intsu soli pölyhuiskinensa. Soli ostanu sellaasen oikeen amerikkalaasista elokuvista tutun pölyuiskun, lupas heti siivota kristallikruununsa. Intsu motkotti mulle, ku minen pirä käsityäplokia. Minen oikeen tiärä ittekään, miksen pirä, jotenki sei oo aivan mua ittiäni. Mä oon varmahan vaan sellaanen flätköttäjä. Jotenki miällän, notta käsityäplokkaajat on niin osaavia töisnänsä.

Molin johonakin välis Pyryn (1v10kk) juaksemisen vahtinakin, molin aivan ihimees, poika tykkäs, ku oli palio ihimisiä ja säpinää ja vei mua niinku sammakkua äkehen alla. Meinas aivan happiki loppua, mutten halunnu näyttää sitä ihimisille, nottei turnajaiskestävyyttää oo yhtään. Mua oli joku seurannu ja kuullu, ku huutelin Pyryä orottamahan mummaa. Tämä samaanen ihiminen sitten ilimesty mun kojulleni ja sano, notta sä oot sitten Vilukissi, tunnistin sut jo tuala juaksumatolla. (Sei kyllä puhunu näin leviää ku mä, soli erisuunnasta kotoosin). Soli
M maalla on mukavaa taloosta! Että ku oli mukava tavata ja vaihtaa jotakin kuulumisia! M.muisti ollehensa jo viimme messuullakin mun kojullani ostoksilla. Mei silloon tiäretty toisistamma. Sitten Iso O kävääsi reffaamas.  Vaiskai, Kitty ja Mansikkikin kävi. 

Ja mä kiitän kaikkia mua kattomahan tullehia plokkaajia ja lukijootani!  Tootta kaikki mulle tosi tärkiöötä. Moon ylypiä siitä, ku jaksatta mua!