Uutishuanehelta hyvää huamenta.

Sosiaalinen meeria on saanu meleko suuren jalaansijan täs soran uhkas. Jokaanen saa tviitata ja kiriootella niinku tykkää ja sanua miälipitehensä ja sitte ei taas kukaan tiärä, mikon totuus. Onkohan Puuttini naamakirias?

Ennen vanhaan piti kuunnella rariosta taikka lukia aviisista mihinä mennähän tai tavata hoonoa soomia purotetuusta lentolehtistä. (Meinasin ensin kirioottaa, mitä niis oli huhun mukahan lukenukkin, mutten halua ny rassata verta omasta nenustani. Puuttini ei pian tyykkää, jos mä vanhoja alan muistella.) Tai kuunnella kehootuksia, soomipoika tuu tänne...

Rup-la on oppinu sukeltamahan. Minä en. Siitä on tullu heikkokin, laihtunu liikaa? Minä en. Kaasu-hanat voirahan pistää lukkuhun. Markkinat ei tahro ny kestää. Talous ei elvy. Markkinavoimat? Sotilasmahrit?

Pitääkö naapurimaan asioohin ny kaikkien sekaantua. Vissihin. Hermostuusin mäkin, jos naapurini tulis sanomahan kuinka mun tulis elää ja jäikö klasit pesemäti. Ei mulla toki oo kaa-suhanojakaan. Voi kauhiaa, mitä miähet ny taas saa aikahan. U-sa jääryttää sotilaal-lista yhteestyätä naapurimme kans. Mä linnunkakkuja.

Keski-mat-kan-ohojukset, konfliktit, lekitiimit, sanktiot, ultimaatumit ...Mullakin on Wirk-kalan Ultima Thule astioota!