Iso O heitti haastehella ja suarahan sanottuna se kysy, mitä meillä syärähän!

Sei olisi kysyny, jos se olis tiänny, nottä mä inhoan keittämistä, leipomista, kokkausvuarojani ja jotten osaa keittää muuta ku hengen pitimiksi ja suurin synti mitä mailmas on, on se, nottei kenenkään tarvittisi olla "pata kaulas"  jossei taharo. Toki sekin on paree olla pata kaulas ku nyrkin ja hellan välis. Nyt näyttää siltä, notta mä alan pelata aikaa ja kirioottelen vaan mitä sattuu...mun pitää kait päriätä täs reseptihommas aivan omin päin, omin nokkineni. (Sainpas tukittua nuakin sanat tähän ja pääsin saivartelemahan.)

Niin mitäkö meillä syärähän arkena. Son niin täyttä totta, nottei palio mitään kotona illan aluus, ku tullahan töistä. Päivisin ruakahaastehen saa tyätöiren viäreenen ruakapaikka tai hätätilantehes valamis einespakkaus. Riippuu onko mitään gluteenitonta hyvää ruakapaikas tarijolla.

Siinä se tuli, yks syy miksi mun inhokkijuttuihini just kuuluu esim.leipominen tai keittäminen, son sitä, ku piti opetella tekemähän ruskiaa soosia iliman jauhoja eikä saa enää syärä erittään hyvää suklaasta Sirpan, Liisan ja Lissun arapialaasta maustekakkua!! Ja nuasta kumpikaan ei kertakaikkiaan maistu glut.mitenkään alakuperääseltä. Nottei teiränkää trenkää mulle ny opettaa, kuinka ne teherähän samanlaasiksi ku alakuperäänen. Minen usko. Sen verran täs elämäs eheriin syärä Hyviä Ruakia ja Erittään Hyviä Leipomuksia ennen Suurta Pysährystä! Mun korvapuustiniki oli tosi hyviä, vaikka näyttivät uunipellillä kaatunehilta moottoripyäriltä. Hiivaleipäkin oli hyvää. No niin, asiahan ny; aikalisä on ohitte.

Niin, son täs, mun pravuurini just näinä päivinä, ku vasta ny löysin glut.makaroonit!!  Glut. pastavärkki viälä orottaa opettelua, sen glut.kastikes o viälä vähä hakuusis.

Son aivan tavallinen perinteenen makarooniloora iliman oikioota makaroonia!

800 rammaa jauhelihaa
vähemmän glut.makaroonia (mauttomia), koko aijan sekootettava, muuten non takus, klutus ja klimpis
palio mausteeta, pari munaa ja maitua ja päältä erittään ruskiaksi paistettuna!

Nottei mulla oo niinku mitään uutta teille annettavana. Yks mun lemppari olis se lihakastikes, johona on pippurijuustua. maustehia ja kermaa, mutta se kerma laittaa vattan useen flitakalle. Siitenhän mä rakastan suunnattomasti perunoota! Kuari- ja uuniperunoota. Ja niin...rumpumusiikkia...paistinperunoota!!

Soli mun sätöpriäärini se; uurelleen löyretty Makarooniloora.