Niin. Miettinyt olen, taas.

Äitini oli hoivalla 5 vuatta. Oon miettiny ittiäni samahan tilahan ja tilanteesehen. Äitini ei puhunut, ei liikkunut eikä tehnyt käsilläänkään enää mitään loppuaikoina. Mutta järki oli tallella, loppuhun asti. (Aivan älytön yhristelmä, jos totta haastan.)

Hoitajat alakaa olla jo aika nuarta sakkia meikälääsenkin mittapuun mukahan. Mitä ne soranjäläkeesten ihmisten musiikista mitään tiäsi? Jos rario soi äitin huanehes, niin siältä tuli virsiä. Äiti muutenkaan ollu kuunnellu virsiä kotona asuesnaan.

Entäs mä sitten? Olisin hoivalla. Rinnuspiälis aterioosta viikkokatsaus (ja puhtahan tantun sais vasta seuraavan kerran lauvantakina) ja soisko mullakin taustalla kirkonmenot? Kysyyn kerran äitiltä, notta onko siitä kivaa, kun tuloo joskus keskusrariosta virsiä. Ei ollu. Sille tuli niistä paha miäli. Mullekkin tulis.

Virret ei kuulu mun mielenvirkistyskatekoriahan. Osaako mun aikanani kukaan laittaa mullen soimahan Sakari Kuosmasta, Chisua, Juicea ja vaikka Lea Laveeniakin? Entäs CCR:ää ja Uriah Heeppiä? Ei kyllä taatusti osaa. Pitääskö mun ny laatia  paperille jonkinsorttinen toivesoittolista? (Ja toiveruakalistakin. Ei kalaa eikä isoosti viheriääkään. Palio suklaamöövenpikkiä.)

Minen ny eres enää tajua ipärejä ja sen sorttisia musiikkivehkehiä. Notten kyllä voi niinku ennakoltakaan varustautua! 

Pitääkin teherä likoolleni paperille lista, mitä musiikkia mä haluan sitten kuunnella ja laitan viälä sivukaneetiksi notta musan tuloo soira lujaa, varsinkin CCR:n musan. Voiskohan niistä jompikumpi ottaa mun sitten asumahan luaksensa? (Täs vaihees molemmat on jo karonnu takavasimelle, ne tiätää, notta mustei tulisi ku harmia.) Kissinkin haluaasin huaneheseni. Siten ku voi ny koto-oloos ottaa (Lauran allerkiootten takia).

Tähän asti minen oo keherannu itte laulaa mihinään. Rupiampas sitten hoivakoros laulamahankin! Soli  varootus!

Mitä meirän tulevaasuures on oikeen eres? Ku uuren leheren (Koti Aarre) päätoimittajakin saa raiskata suamenkiältä. Se toimitteli pääkiriootuksesnaan notta uuresta leherestä tuloo jatkuvasti ilimestyvä mutta sano sen yhyrella kauhialla sanalla: jatkuvailmesteinen. Huakaus.

Tästä uloo ny jatkuilimesteenen huali, omasta tulevasta eläkeiästä. Ja nuarista hoitajista. Hmm...voiskohan teherä niinku toivelistan niistäkin, notta jos on nuari hoitaja, niin sen tuloo olla miäspualinen? Englannis on Ms, ku ei tiäretä onko neiti (miss) vaiko rouva (mrs). Ruattis voi olla hen, jokei oo hon (nainen) eikä han (miäs).

Elikkä NuariMiäs sen tuloo olla. Pirän siitä kiinni jatkuvailimesteesesti!