Unet kertoo meistä kaiken! Jahas jahas..kaikki on kuulemma unes sympooleita, omasta ittestä asioota...ja itte voi päättää, mitä ne sympolisoo. Unenkiäli on sympolikiältä ja niiren tulukinta on kuulemma salapoliisityötä. (Noh, mitäs me Neiti Marplet.) Uniohjaaja oli aamutv:s, siitä mä tämän jutun pongasin. Kuuntelin korvat höröllä, antaako se seliitystä mun vipinääsihin öihin. Mutta ei.  Lopputulema oli ny se, jotta itte voin kysyä itteltä, heti vaikka aamulla, mitä MUN mielestä uni sympolisoi mulle, mitä se kerto mulle?

Eli heti aamulla voin keskustella itteni kans, jos on niinku aikaa ja puhevälit on kunnos, notta mitä mun uneni toimitteli mulle yäsyrännä. Sitä kannattaa ittensä kans keskustella niin, jotta seliittää unet hyvinpäin ja posiitiivisesti. Mä esimerkiksi näjen useen unta putuamisesta taikka lentämisestä ja siinäkin aina joku tarttuu nilikkoohin kiinni, jotta vaikka putuaas ja vähä ottaas kipiääkin unes vattanpohojahan vähä ennen havahtumista hereelle, niin hengis seleviää. Nilikkoohin tarttuminenkaan ny niin pahasta oo, ku kerran on hengis aamulla eikä nilikasta retaja kenkään koura.

Uni on uniohjaajanmukahan sponttaani taireteos. Aamuusin ja miksei päiväunienki jäläkihin voi tokaasta ittellensa, notta noniin son taas sitte tehty. Taireteos. Ollahan kaikki IteTaiteelijoota.

Mun parturi oli nähäny unta hevoosesta. Sanoon heti, notta tottapa aamutuimihin juttelit ittes kans ja kysyyt, notta sano ny rumaanen suarahan, mitä sun päässäs oikeen liikkuu. Hevoonen on mun miälestä melekoosen maskuliinen otus. Vaikka solis tammakin. Tai ruuna.

Laura, mun nuarin tyttäreni, tunnusti laulavansa aina tilaasuuren tullen karaokea, kun ei osaa laulaa. Aika omituunen syy, mun miälestä. Sen feivöritti lauluja on Jaakko Tepon Onni ja Hilima ja Janne Tulkin Kirje. Kuulemma on niin ihana sorautella ärrää:

...Myrrrrsky rrrrepii puita taivas salamoi, myrrrsky samanlainen sydämessä soi...siks rrrevin kirrrjees, tuleen heitin sen...

Sanoon, notta kyllä ny pääsit mun plokihini loppukevennykseksi, se sano, jotta jos sen uskallat teherä, niin mä laulan sulle äitienpäivänä Kirieen!

Tiarustelin liävästi kauhuusnani, jotta mihinä tilaasuuksis sä oikeen meet laulamahan! Se sano, jotta varsinki silloon, ku firman ylinjohto on paikalla, on niin tosi kiva viihdyttää muita.