Sain lahajaksi...näitä. Pualia? Oletan, notta kuuluu johkin isoohin kankahanteko koneesehen. Lanka kait pellavaa. (Silimäklasit tulis uusia, höh.)

  Tiätääskö kukaan, kuuluusko nää jo eresmenneesehen pellavakangastehtaasehen, jokoli Vaasas joskus?
No, sei haittaa, jossetta tiärä, laitoon ...Nämä mun kollaasipöyrälle. Sille, jolla on vaihtuvat näyttelyt koko aijan meneellään.

Mulle on ny tapahtunu taas jotain outua. Tai ei se sellaasta oo, outua, ku  minoon itte kysees. Moon koukuttunu kattomahan ruattin miljonääriäiriistä tehtyä ohojelmaa. Son jotenki niin ihastuttavan...kamala ohojelma, notta mun pitää sitä kattua. Kait mä saan jonkinlaasia kiksejä siitä.

Moon tykästyny siihen Mariaan, jokon niin ihastuttavan sakia ja hiras. Ristiin sen Maria Hidas. Vähä niinku oli engelsmanniilla aikoonaan Ma-ria Ve-ri-nen. Enkä mä ny tarkootta mitää ploori marya, rinksua. Sen miälisanoohin kuuluu jätte kjuul, jätte braa, jätte, jätte...

Sillon aina käres sellaanen finnien peitepuikonfärinen huulipuna ja se maalaa truuttuaan koko aijan ja pökkii toisella kärellä sirosti plonrattuja hiushaituviaan silimien erestä pois.

Tämä Maria Hidas oli liittyny jopa lukupiirihin ja kiriakerhohonki...sei koskaan oo lukenu yhtäkään kiriaa, mutton komiaa olla lukupiiris. Se analysoottoo tai referoo siälä kirjan arvostelua. (Anna mun kaikki kestää.) Sitten se ottaa ruiskurusketuksia ja käyttää 100tuhatta rollaria rentoutumishoitoohin. Mulle riittää rentoutumisehen, ku avaan niistä teheryn ohojelman. Meen aivan veteläksi.

Niiton usiee akka siälä, joirenka elämää seuratahan. Niiston tulos melekoosia kumminaamoja jatkuvien potoksihoitojen jäljiltä. Eiköhän nuan rikkahilla oo peilejä, notta ne näkis, minkälaasiksi niiren naama menöö?

Mutta tällä Maria Hitahalla on yritystä tavallisehen arkehenki...soli niin onnellinen, ku soli ostanu omilla rahoollaan pakastimen. Sitten se osti nimmareita varten kynän, 600 rollaria. Miehellensä sano, notta se makso 125 rollaria. Notta son niinku aivan tavallinenki nainen. Höpisöö hinnoostaki.

Pian alakaa yhyren suamalaasen naisen kauneusalonkiohojelma. Mun on pakko kattua sitäki! Sillä jylhämäisellä Tii-nal-laki on naama jo sellaanen kumminen. Kattokaa vaikka, ku ohojelma alakaa.

Mitäkö mä näistä paasaan? No, en niin mitään!

Mä halusin vaan kertua, mitä mä jourun itteni kans ja ittestäni kestämähän.