"Kirjeen sulle kirjootan ja kuarehen mä laitan oikeen valokuvanikin. Näet mut siinä vasemmalla sontakuarman päällä ja ohojaksissa Keltoon Mikin..." (Jussi Asu)

IMG_0776-normal.jpg

Kiva saara isoo kiriekuari, josta levähtää pöyrälle vino pino (6-7 kpl) erikokoosia papereita monine  kiriaantyyleineen ja färeineen. Kattoon sotkuasetelmaa hetkisen ja laitoon kaikki keräyspaperikasahan. Kotiliäsikin lähteny valittujen palojen kans samoolle linioolle: kaikki asiat yhyrellä kertaa samahan kuarehen ja uhrille. Säästyy postimaksuja. Muttei uhrin hermot.

Meni taas sivusuun ainakin parintonnin rahat, kolome arvontaa, laukku tai helemet. Ja joitain kippoja.

Ei oo pitkä ku lehtimyyjä soitti.
Myyjä:"Tässä lehdessä on kaikki, mitä varmasti haluattekin."
Minä:"Onko puutarhanhoitua?"
Myyjä:"On!"
Minä:"Onkohan terveysjuttuja?"
Myyjä:"On on!"
Minä:"Onkohan leivonta- ja ruakaohojeetakin?"
Myyjä:"On on!"
Minä:"Onko ihmissuhrejuttuja?"
Myyjä:"Onhan nyt toki."

Minä:"Voi että, paljon on. Onko laihduttamistakin?"
Myyjä:"On on, varsinkin keväisin."
Minä:"Okei, mikään nuasta ei nappaa. Kiitos soitosta."