Sain tunnustuksen Mallilta ja Intsulta. Isoosti kiitoksia molemmille mukavalle plokkaajalle!

Tunnustuksehen kuuluu kertua elikkä tunnustaa seittemän asiaa ittestä ja jakaa tää sitten seittemälle saajalle, jokka taas saa ja joutuu tekemähän tunnustuksia.

1)   Mon tosi ahkera ihiminen. Varsinki korvienvälistä, siälä tapahtuu koko aijan jotakin äksöniä ja sitten mä pakkaanki olla jo aika väsyksis, ku oon niin teheny kaikkia. Mutta eikös se ookkin niin, notta ku ajatteloo kahareesti ja teköö kerran, niin son hyvä. Tai notta hyvin suunniteltu on jo pualiksi tehtykin. (Näkis vaan ne pualikkahat, höh.)

2)  Mä näjen jokaasen sanan, nimen, numeron, viikonpäivän, kuukauden ... mitä tahansa färiis. Luulin, notta kaikki näköö niin, mutta ny vasta aikuusna moon hoksannu, nottei niin ookkaan. Elikkä mulla on synestesia.

(Synestesia tarkoittaa joillakin ihmisillä esiintyvää neurologista aistien sekoittumista. Aistiärsyke aiheuttaa synesteetikolle toisen aistin alaan kuuluvan aistimuksen. Synesteetikko saattaa esimerkiksi nähdä kuulemiaan säveliä väreinä tai tuntea äänteitä makuina. Tyypillisin synestesian muoto on kirjainten, numeroiden, viikonpäivien tai nuottien liittyminen väriaistimuksiin. (wikipediasta))

Notta voitta kuvitella sitä mukavien färien kirjoa, joka vilajaa tuas silimien eres ja aivoos, ku mä praataan. Mullei oo koskaan mustaa elämää, ainakaan puhues.

3)  Sitten mä näjen kaikki kuukaudet, vuodenajat, viikonpäivät, viikot ja numerot määrätyis kuviois tai kuviorakennelmis, joita ei voi aina eres piirtää paperille. Jos sanon esimerkiksi maaliskuu, niin näjen koko kuukausien kirjon eresnäni färiis, jokaanen kk on eri färisenä mutta maaliskuu on siinä kuvios määrätys kohoras. Ei tätä kulukaa voi seliittää. Outo mikä outo. (Jos musta tuloo joskus sokia, niin näkisin sävelet päässäni färeinä.)

4)  Voisin kiriootella ja lukia kaiket aijat ja joskus välillä voisin vähän tikuta ja virkata mukavan elokuvan ääres tai musiikkia kuunnellen. Töihin en kerkiääsi. ja sitten mä heräsin...

5)  Haluaasin koluta ihimisten ullakoolla; kuunnellen tavarootten kertomuksia mennehistä aijoosta ja ihimiskohtaloosta. Ja kantaa sitten niitä tavaroota kotiani, johona kertomukset taas jatkuus.

6)  Mulla syntyy aivoos koko aijan piäniä tarinoota ja juttuja. Satutäti.

7)  Moon useen tosi väsyny itteheni.

Mä tulostin äsköön tähän ruskialle pöyrälle mun kaikki erifäriset lemppariplokit ja sitten heiluttelin  punaasta kynää ... sain valkattua seittemän (7) erifäristä, seuraavaa tunnustuksen tekijää!

Anitta,    Ihmeiden Madonna,    Lakritsirousku,    M,    Piu,    Thilda,   Vaiskai.


Färittelemisihin!!