Isoo pitäjes, vai? Käyn normaalisti siinä toises ruakakaupas ja ny jouruun menemähän siihen toisehen käymähän. Meen aina sillä lailla sinne, notta mähän oon vakikundi täälä ja yritän löytää kaffit sun muut niinku muutkin osaavat ostajat. Karkki- ja jätskitiskit mä jo muistan siältä hyvinkin.

Ostin muaron vuaksi yhyren käsityäleheren. Muaron vuaksi? Sei kyllä mun naamarustinkiani muuttanu yhtään, se käsityälehti. Noh, ostin ny kuitenkin. Ja menin kassalle ja annoon sen syynkin, miksi menin sinne, sille kassaneirille. Se katto siihen ja laitto sivuhun. Maksoon lehteni ja jäin orottamahan, notta se antaas mulle ne hyvyskät, mitä luvattihin siinä antamasnani lapus. Sei ollu mun lappu, ei ollenkaan, toinen oli sen saanu lahajaksi just siltä kyseeseltä kaupalta.

Kysyyn sitten, notta ku molin tullu hakemhan niitä luvattuja asioota. Ai jaa, sano kassa ja sano, että ne pitäis mennä itse keräämään. Noh, eipä siinä muuta, ku lährin keräämähän. Saatoon vähä viipyäkkin...minen löytäny kaikkia...myyjätär tuli vastahan ja kysy, että löytyykö. Sanoon suaraan, notten mä löyrä täs aijas kaikkia. Se lähti hakemhan mulle niitä, huusin sen perähän, notta kyllä mä karkkitiskille osajaasin ittekkin!

Menin niiren kans kassaa kohoren, iliman ostoskoria, ja tein muitakin ostoksia. Lopulta laitoon ostokseni herelmätiskille, eihän ne mun käsis kaikki kluteenittomat ja muut pysyny. Jouruun laattialtakin nostelemahan kaffipakettia ja suklaarasiaa. Hain ostoskorin.

Menin sitten kassalle ja sanoon, notta varmhan ny kaikki tuli tiätämähän, notten mä kovin useen käy täälä ja ku yritin olla vähä niinku vakiasiakaskin, niin kiinni heti jouruun. Notta mä meen ny, mut on nähty ja kuultu.

Minen pääsny ulko-ovellekkaan ku samaanen myyjätär tuli peräsnäni ja kysy, että onkohan tämä herelmien päällä ollu sateenvarjo mun. Noh..olisin varmahan sanonu, jos se olis ollu tavallinen musta, nottei kyllä oo. Pakko oli tunnustaa, ku se oli sellaanen isoo läpinäkyvä ja niitei oo ku .... mulla.

Pirän taas ny vähä väliaikaa ennen seuraavaa kertaa. Ei ne karkki- ja jätskihyllyjen paikkaa muuttele. ?