Koukkusin kaluumenlämmittimet. Vähä pikkuusen harmittaa, ku menin tälläämähän nua kruusookset. Mutta en ny viitti alituusehen pärvöttääkkään.

Mennä viikolla mä touhasin outojani; ensin oli tää


sitten tuli madot.
+
Melekoosen kammottava otus!

     Kaaoshan siältä kuariutui. Vähä niinku vereslihalla oleva, mutta on villaasen lämmin. Kaulalla.  (valokuva valehteloo, tää ei ollu kauhia luannos!)

Olin täs yks ilta lähärös kauppahan ja osuun yksihin rappukäytäväs naapurin sukulaasehen.
Ens töiksi se pysährytti mut, vaikka kuinka yritin tamuta vaan hanskoja käteheni hyvin keskittyneesti, nottei täs ny sivuulle vilikuulla ja ketään huamattaasi.

Sei antanu periksi, se asettu mun eteheni ja sano ens töikseen:
"Peljästyyksä kauhiasti?"
Mä:"Siis...mä. Mitä?"
Se:"No, peljästyyksä, ku se putos?"
Mä:"Minen ny taira pysyä kärryyllä. Mistä sä kyselet?"
Se:"No silloon, ku se putos parvekkehelta!"
Mä:"Kuka!!?"
Se:"Pertti!"
Mä:"Pertti? Onko se puronnu parvekkehelta?"
Se:"No on on."

Mä:"Hyväänen aika. Kualiko se?"
Se:"Ekkö sä muka huamannu!?"
Mä:"Sitäkö, notta kualiko se? Mistäs mä ny sitä oisin huamannu!?"
Se:"Eiku se sano, notta sä näit."
Mä:"Ny ei vissihin sitten puhuta kualemasta. Minen oo kyllä mitään nähäny!"
Se:"Niin mäki ajattelin, nottet ollu havaattevinas!"
Mä:"Havaattevinani? Sitäkö, jos joku putuaa parvekkehelta? Luulis ny, notta olisin havaannu ja jopa reakoonnukkin!"
Se:"Pertti sano, notta sä näjit, ku se horjahti ja putos."
Mä:"Minen oo mitään nähäny, en kuullu. Tuliko sille isookipiä?"
Se:"Isookipiä? Niin, molempihin käsivarsihin tuli jotain, on ne aika isoot."
Mä:"Eiku mä sitä, notta...antaa olla."

Se:"Sä et ollu eres menny kuulemma kattomahan pihasta alahalta kuinka sen kävi?"
Mä:"No, ei kai purotes kuinkaan käy, vaan vasta siinä äkkipysäykses. Mistäs mä tiäsin...nähnykkään. Oonko mä ny sitten muka jokin ihimisen heitteellejättäjä!?"
Se:"Ei ku se kuulemma putos. Ei heitelty."
Mä:"No hyvä. Sitähän mäkin. Mä meen ny kauppahan. Maito on lopus."

Apua. Torella outua. Mihkä mut on ny sekootettu? Minen olisi tuallaasta voinu unohtaa (?). Minen oo eres paliua kotonakaan. Näkökään enää ny niin hyvä. Mitkään näöt.