Molin Pyryä kattomas sunnuntakina, se oli simahtanu päikkäriillensä olokkarin soffalle, joten jäimmä orottelemahan heräämistään terassille istuksimahan auringonpaisteesehen (kovas kaffituskas). Sitten johonakin välis se heräs ja huikkas ovesta:"Tulkaa kahville, minulla on täällä ylläli!"

Menin oikeen innoosnani sisälle ja olin ylypiää, ku molin saanu opetettua poijanki antamahan ylläreitä, se kun on het mun pellavakletun taskuulla ja kysyy, onko täällä mitään, onko ylläliä!? Ja arvakkaapa vaan, mikä sen ylläri oli...soli se, ku se tuli mun taskuulleni ja kysy, onko ylläliä!? Ei oppi ojaan kaada, se kaataa mun taskuuni.

Niin, tulin toimittelemahan, ku mua hävettää melekoosen palio naiskunnan pualesta, ei toki niin paliua, ku miähiä saattaa hävettää miästen tekemät raiskaukset. Mutta mua ny kuitenki hävettää, ku naiset  kiriootteloo sille Preiviikille vankilahan. Olis ny luullu, notta olis eres se ollu eka murhamiäs, jollei tippuusi hunajaasia kirjehiä ja rakkaurentunnustuksia. Mutta mitä kakkaa. Tutkimuksesta haluaasin tiätää sen verran, notta kuinka moni miäs kiriootteloo sille. Mitähän mä sillä tiarolla tekisin? No, en niin yhtään mitään.

Pitää kyllä sikäli olla ylypiä, notta monis akoos on niin palio ittetuntua, notta uskoosivat pelastavansa ja parantavansa murhamiähen omista syvistä aatoksistaan yhteeskuntaa ja sen asuajimistoa kohtahan. Ja uskokaa tai äläkää, niin joka preivis on taatusti lähettäjän valokuvaki, ainaki yks kappale. Saakohan se lukia het tokana niitä kirjehiä ja saako se tällätä missien kuvat sinitarralla tiiliseinälle?

Teevees sanottihin, notta jollekkin maalle tuli yleesurheelun MM-kisoosta mahalasku. Onkohan lasku euroos vaiko rollariis? Vai saiko kyseenen maa järjestettäväksi seuraavat mahalaskukisat? Mä voisin osallistua. Tulis selekävoitto.