Minoon jo joskus aikaasemminki kirioottanu ja tunnustanu teille tästä, joskus viimme talavena soli.Eikä se näyttäny menneen sittenkää pois. Peleko liukkahista. Turhaa tuallaaset peloot, ku ne kuitenki tuloo. Ny ne on taas tullu. Liukkahat ja peloot.

Eikä mulla viäläkään oo lentopalloolijootten polovisuajia. Vaikiaa mennä konttaamalla töihin vaikka kuinkaki lyhyt matka, kipiää se ottaa joka tapaukses. Sormihin ny ainaki ekaksi ja sitte heti polovihin, heti jo tuas Isoruupertinkarun risteykses tuloo polovet hohomalle. Siinä voi vaikka joku kävellä sormilleki, jossei havaatte pitää käsiään nyrkis.

Mulla olis täälä rullaluistimien rannesuajat ja polovisuajat. Mutta niinku varmahan muistatta, nei oo äänettömät. On mulla rullaluistimekki, mutta ne ny saatan jättää komerohon. Joku on joskus kuulemma kaatunu suarilta vartaloolta iliman rullaluistimiaki. On se kumma, ku niilloon aina pysyny pystys, mutten Rintamaan kengillä, johonei oo eres korkkojakaan. Toissa talavena tein niillä (sei ollu kenkien vika) kolomoissalkkovin suarin vartaloin kerien ja maahantulo ei ollukkaan hallittu. Maas pysyminen sen sijaan oli melkoosen hallittu. Mutten hoksannu nostaa käsiäni pystyhyn niinku telinevoimistelijat, ku ne tuloo puamilta taikka telinehiltä alahan. Sitte sain punaasen kipsin, joka kipsattihin seksis. Kuinka mukavaa.

Jos ny kuitenki laittaasin nua rullaluistelijan kovat polovisuajat. Muistakaa sitte, nottei tartte paikallislehtehen laittaa mitään juttua, notta hevoosten on kuultu liikuskelevan aamuhämäris Isoruupertinkarulla ja Skolgaattanilla. Son vaan minä, joka mennä porhallan siälä nelinkontin tuiki tavalliselle tyäpäivälleni. Antakaa mun mennä rauhas ja olokaa niinku että havaattisikaan. Kukon kiältäny konttimasta iliman 4 promillen patolookista humalatilaa?

Niin villihevoosia, eikä poniakaan oo sitte yksistänsä aamuhämäris liikentehes, vakka kuinka ääniä kuuluus. Soon minä.

Kopoti kopoti kop...