Mullon uusi kamera ja kuvasin SusuPetalin kortteja mutta ny en oikeen tierä, mihin mä onnistuin...tallentamahan kuvan. Hävittämähänhän minen onnistu koskaan mitään. (kuka nauro?) Täytyy ettiä, siis tallenusta. Son vähän samaa, ku teeveen kattelu, eihän sekään, harvemmin ainakin, oo mihkään koskaan karonnu.

Katton silleen vähän tv:tä (no voi sun, kuka nauro??), mitä ny joka uuren vuaren aatto sen "Illallinen yhdelle". Se on mun feivöritti. Vuaresta toisehen. Vaikka vähän ottaa päähän, ku se setä meinaa koko aijan kompastua siihen leopaardin päähän.

Niin, tv:s on alakamas uus saria, amerikkalaanen N Y C (yhtehen kiriootettuna). Ja ku se esiteltihin meille suamalaasille, niin esittelijä sanoo, notta uus poliisisaria Envaisii. Johan siitä ny kaikki het tajus, notta N Y C alakaa. Kuinkahan Vilukissi hianosti sanottaasihin amerikaksi? Viaieljukeiaiesesai.

Hilima tuala mun erellises postaukses ihimetteli kommentissaan kuinka mä onnistun melekeen joka kerran valokuvaamahan käsityät väärinpäin?! No, se onnistuu silleen, notta laitan sen kuvattavan käsityän väärinpäin pöyrälle! Heleppua eikö totta, eikä täs viälä kaikki! Mulle moni käsityä on oikeen päin, kun se on väärinpäin. Pikkusiskoonikin huamauttaa useen asiasta tai sitten vaan hiliaasesti kääntää myyntipöyrälle käsityäni oikeen päin. Mun miälestä mones virkkookseskin se nuria puali on nätimpi ku oikia puali. Mulla taitaa olla vähän? nyrjähtäny ajatusmailma?

Mullon uuret pitkät talavikengäkkin, niitä ny tähän hätähän eheri valokuvaamahan, mutta niis on pitkä vetoketju varren ulukopualella, ei sisäpualella niinku oomma tottunu. Aamulla terveyskeskukses sain katsehia osakseni ja vasta tyämatkalla tajusin, jotta ne luuli mun laittanehen kengät vääriihin kinttuuhin!

Eileen tein niillä ekan kävelylenkin apteekista kukkakaupan pihalle ja ihimettelin kuinka moon taas onnistunu ostamahan vialliset kengät. Jourun ostamahan toisen pohkehen takia aina vähän suuremmat kengät, ku mitä jalaka vaatiis ja sitten toises jalaas kenkä kaipaas villasukkaa ja toinen jalaka ei taas kaipaa. Justihin tuahon hankalempahan jalakahan otti kävelles vähä kuriasti kipiää jalaan päälle. Tiäsin, jotta jokin neulos on tehty huanosti. Ja manaalin, ku en tullu ostaneheksi niitä viäläkin isoompia Lakostehen saappahia (aaaah).

Kotia tultuani koittelin kärelläni kengän sisälle, notta miten se on voitu jalaan päältä teherä niin vituralleen...siälä oli sellaanen ohuenlaanen tukipahavi viälä sisällä. Diudiudiu.


Tv. Viaieljukeiaiesesai