Mulla oli koko perjantaiaamun tv auki ja lopulta kiinnitin huamiota, ku täti sanoi aina pualen tunnin väliin, että kello 8 julkaistaan... ?.  Piti oikeen pysähtyä kuuntelemahan, notta mikon ny nuan tärkiää, ku uutisis pualentunnin väliin mainostettiin jotain uutta julukaasua. Päätin olla kuulolla, notta teen heti kiriastohon varauksen uuresta kiriasta!

Voi jestas, arvakkaa mikä soli?

Verotiarot! Oli meirän maan suurituloosten juarukalenterin julukaasupäivä! Jonkinlaanen kohokohta täs syksys? Joillekkin. Kai? Kuulemma paikkakuntakohtaasestikkin saa siältä tiarot. Istahrin oikeen miättimähän...haluanko mä tiätää toisten tulot? Hmm? Haluanko mä, notta jos mä olisin juarukalenteri-kelepoonen, että mun palakka- ja tulotiarot olis kaikkien näkyvillä? Hmm?

En.

Ennen muinoon kyseenen julukaasu kait jaettihin joka savuhunkin, leijonaihmisten välityksellä? Jotenkin se aina oli jokaasella. Mus o palio vikaa, yks on se, notten moo isoosti kares enkä utelias. Verottajalla ei vissihin oo viäläkään mitään salaspitovelvollisuutta ihimisten asioosta?

En sitte teheny mitään varausta kiriastohon.