Älä provosooru vaikka provosootaaskin. Se niistä vaaliista. Nopiasti läpikäytynä ja spekulootuna.

Moon pohtinu. Ny ei oo kysees tv:stä kuunneltua asiaa, tai ompas, mistäs muusta mä jääkiakosta mitään kuulisinkaan. Minen oo enää pääsny Potniahallihin kattomahan ku Vaasan Sportti pelaa. Nuarena flikkana, hyppööiäs,  olin aika useenki siälä, kattomas ku muutama tuttu pelas. O Tempora, O Mores!

Niin piti sanomani, notta  jääkiakos voirahan teherä maali. Sitten ku alakaa jantusjaloon orottamahan minkälaasen maalin ne teköö, metallistako vaiko puusta vai menöökö muavisen resignin pualelle, niin mitä kakkaa!? Ei ne mitään maalia tai maalinkehikkua teheny! 

Jos mun sanotahan tekevän vaikka pontson, niin kyllä siitä eres jonkinlaanen pontso tuloo! Jos mä teen huivin, niin kyllä siitä huivinnäköönen tekeles tuloo!  Jos mä tekisin maalin, niin kyllä se ainakin jalakapallomaalia muistuttaas!