IMG_0095-normal.jpg

(Onkohan tuala taivahalla ufokin?)

Mun kamerani (lue: mä) ei saanu verettyä jotain kummallista keltaasta möllötystä taivahalta lähemmäksi, oisin peljätelly sitä! Minen tajua, miten sellaanen keltaanen juusto saa ihimisiä valavomahan, vaikkei se eres pääse kurkistamahankaan makkarihin! 
Erellisen postaukseni lihanpaistosta tuli miälehen oma kokkaamiseni. Pyysin tuamahan kaupasta perunasipulisekootusta, kermaa ja janssonin tekemiä fileetä. Tekisin kiusauksen. Kaupaskävija tuli takaasin ja mä menin laittamahan ruakaa vuakahan. Kerma ja janssonit löyty. Mistään ei löytyny perunasipulisekootuspusseja.
Menin kysymähän, notta mihin kummahan sä laitoot ne perunasipulisekootuspussit, niitei ollu pakkaases eikä mihinään.
"Pakkaases?", toinen ihimetteli "mä laitoon ne siihen kaappihin, johona on keksitkin." Kattelin ja ettiin...lopulta menin kysymähän ja näyttämähän sipulikeittoainespussia. "Näitäkö sä toit?"
"Joo", se vastas."
Kysyyn:”Ettei sitten mitenkään miälehen jualahtanu, notta miten näistä sipulisista jauhoosta vois tulla janssoninkiusaus?” ”No, sitä mä vähä ihimettelin ittekin”, se vastas.