IMG_0592-normal.jpg

Tämä on puikkovirkkausta. Mun kielelläni puikkoamista...

IMG_0589-normal.jpg

Tämon taas koukkuamista. Uurenuutukaasella koukkuamiskoukulla, jolla on häntäkin, mahtuu enemmän silimukoota. Kummaskaan tyäs ei tarvitte tyätä kääntää, senku menöö vaan eestaas. Ei oo väärää, ei oikiaa pualta. On vaan.

Plokiilla näkyy useen mukavia kakunohojeeta. Oon sattanu jo tän asian kertuakkin, mitei enää olisi, jota te ette musta tiätääsi? (ei trenkää vastata.) Niin, äitini teki kerran panaanikakun ja laittoi niin rutkasti panaania, että varmasti maistui, enemmän panskuja mitä ohojeenlaki kehotti. Ikäni muistan sen kostian, makian, tiiviin, "puutian" kakun...kukaan ei tykänny ja mä olin solidaarinen ja sanoon, että onpas ihana panskun maku. Jouruun heti ottamahan usiemman palan. Kerralla irti panaanikakusta -systeemi on pelannu siitä lähtien.

Iilopin Stiiffeni saa erorahaa 17 500 eurua per päivä. Mitähän tähän sanoos, tualla summalla meirät jokaaset sais irtisanua ja eläkkehet lopettaa ja säästää vähä köyhemmille. Voi jestas sentähären. Kuinka kellään on otsaa ottaa tuallaasia summia vastahan. Vastaanko, iilopilla on. Miltähän tuallaanen ittetunto tuntuus? Noh, sitä mä en saa koskaan tiätää.

Kattoon eileen ohojelmaa Niakaran putouksista. Mua kouraasi aivan vattanpohojasta asti: peleko, kunniootus ja kauhu. Jopa tv:n ruutuki pysty sen välittämähän, isoon veden kumun ja jylinän, mahrin ja voiman. Palio sinne teherähän häämatkoja, on kuulemma tosi romanttinen paikka. Hmm? Mua ei sinne saataasi. Toki mua ei oo sinne kukaan pyytänykkään.