Nii-in...jos te mua näjettä, niin on mulla 1-2 kyynärsauvaa. Ei silleen niinku aivan pakko oo käyttää, mutta ku lähren paanalle, niin on turvallisempi olo. Pelekään putuavani ojahan iliman niitä! Onhan se lystikkähämpää olla ojas sauvojen kans ku yksistään.

Mullon molempien lonkkien pursiitti ja jotain ison sarvennoisen tulehrus, limapussitulehrukset. Just niin. Istuminen hankalinta. Isoo persusta ja ei kestä lavittaa.

Olen tehny piänen lenkin joka aamu, notta tulis takaasin eres se entinen huano kunto. Mutta teen lenkkini vähän piilosti, nottei jokaanen kyselisi matkan varrella, notta hyväänen aika, mikon? Niin, kulien osuuskaupan takaa ja lähitapiolan takaa, pappilan puiston kautta, notta vähä niinku hyrmypualeesesti, takapihojen läpitte.

Ny pikkusiskooni soitti, notta mitä kuule mä touhaan!!? Kysyyn, notta miten niin, mitäs mätäs ny. Oon ja istumista välttelen?

No ku nua poliisit menöö jo ainakin kuuretta kertaa tästä mun tyäpaikkani klasin erestä, eikä oo vasta ku aamu! Suako ne katteloo? Onkohan susta valitettu? Sut on varmahan ny nähty kulukeella. Ookko viälä johonakin takapihoolla? Mitä sä kans kuuhaalet mihinään takapihoolla, olisit niinku muukkin ihimiset!

Mähän oon niinku muukkin ja lumiukko. Useen pihalla.