Moon jääny koukkuhun Sil-ta nimisehen tanskalaasruattalaasehen poliisisarjahan. Kovasti kehuttihin, notta kuinka siiton ainakin 50 maahan ostettu tekijän- taikka näyttämisoikeuksia. Meinasin silimäni purottaa, ku Foksilta on ny alaannu jo kolomena iltana just se sama ohojelma The Brid-ge nimisenä! Vain eri näyttelijät mutta juani sama, ny tämä viimmeenen menöö yhtä sarjaa myähempänä ja molempia mun pitää vaharata. Yritin miättiä, notta onko muita sarjoja tehty näin, notta kaks kanavaa ostaa saman ohojelman mutta eri maasta! En saanu päähäni yhtään vastaavaa tempausta.

Moon ny lomalla ja mullei oo följys johtua, notta sais kamerasta siirrettyä kuvia. Moon väsänny käsitöitä tuleville markinoolle (elokuus 9-11.8, klikkaa tosta sivun sivusta). Ja muutoonkin oon ollu melekoosen joutilahana.

Oon varmasti joka plokikesä kirioottanu kuinka mua ottaa määrätty tuuli hermostohon. Sellaanen tuuli oli taas eileen. Sei oo myrskytuulta, siitä tykkääsinkin, mutta son sellaanen tuuli, jota sanon sirokkotuuleksi ja se pauhaa aurinkoosella ilimalla puiren latvuksis. Tuuli ei oo kesätuulta, sei juttele eikä toimittele asioosta vaan mesoaa ja paasaa asiansa. Mun ei taharo hermot kestää sitä. Eileenki tuuli niinku pukinpuasta.

Tulin liittyneheksi naamakirian murreryhymähän: rasat pärkyää. Kyllä suames onki palio, jokka hallittoo viälä murresanoja ja lausehia. Kaupunkilaasiakin.

Oottako koskaan sanonu muurahaasta kusivihalaaseksi?