kello-normal.jpg                                                                         

aioos matkas. Ei trenkää mun sitten viikonpäästä muistutella ja murehtia omien tai teirän naulojen haakkaamisia. Mullon jo niin palio nauloja seinis, notta kellon siirrot onnistuu hyvinkin kesää kohoren, on aina naula valamihina orottamas. Mä kiärrätän silleen myätäpäivähän. Eikö se oo aina eteheppäin siirtua se.

Toki täs kohtaa voin sanua, notta moon ollu niin omis ajatuksis, notta ku mulle sanottihin eileen, lauvantaina illalla, notta taas pitääs kaahia lavittalle pyhäaamuna varahin ja siirtää kellua seuraavahan naulahan, niin mä uskoon. Se olikin kukkupuhetta mutta mulle meni täyrestä.

Onneksi en ehtiny laiskana ihimisenä viälä kaahia mihinkään, sammuttelin vain kännykkääni kokeellakseni, notta jos kelloja on siirretty, niin siirtyykö aikaki eteheppäin. Ei ollu aika siirtyny mihinkään. Heräätin kello 3.45 kanssaihimisenkin, en muistanu, notta mulla on jääny päälle puhelimehen se alootussoitto. 

IMG_0146_1-normal.jpg

Munis löytyy. Löysin valamihia munia, tyhyjättyjä, kirppikseltä, maksoovat yhtehensä 1.50e / 38 kappalesta. Elääntensuajelijooren ei ny kannata hikeentyä, minen oo näitä tyhyjänny enkä oo liioon koskaan itte päässy kaaparoomahan puuhun linnunpesille.

Ei tartte aloottaa munien färjäystä ens viikolla. Riittää ku heittelöö kananmunien keitinvetehen keltasipulinkuaria ja toisehen pataha punasipulien kuaria.

Minen voi puhaltaa kananmuniakaan tyhyjiksi saatikka täyttää ilimapalloja...tyhyjä pää menöö entisestäänkin tyhjemmäksi ja humisoo vaan korvienvälis loppupäivän. Tyhjät tynnyrit kolisoo eniten..