Blogistaaniassa törmää aina silloin tällöin lahjakkuuksiin sekä kirjallisella että musiikillisella saralla. (Käsitöistä nyt puhumattakaan.)  On hienoa omistaa levyjä ja kirjoja, joiden tekijät kuuluvat omaan ”plokistaaniaani” ja joista voi sanoa, notta son mun tuttu, vaikka ei olisi koskaan livenä tavattukaan!

Mulla on ollut onni hankkia Anskun ja sisarensa levy! Syömessäin onni nyt on – on tuoreen levyn nimi. 20 vuotta heidän visionsa ja haaveensa eli ja nyt se on muuttunut viime joulukuussa todeksi! Lainaus Karkkilaisesta: ”Levyn kappaleet ovat kertomuksia elämästä, ja ne kerrotaan aikuisen naisen äänenpainolla. Sisarusten mukaan hallitseva sävy on tumma, mutta melankolian mukana kulkee toivo.”  Ansku on lukemani mukaan muuten myös Työväen Näyttämön konkari!
(anteeksi kuvaajan osaamattomuus, nyt en ehtinyt enää ottaa uutta kuvaa... mutta toisaalta Millanin levy heijasti nimensä mukaisesti valoa näppärästi takaisin!)

Sitten sain Millanilta hänen oman levynsä: Varjoa ja heijastusta.  Tein levyä kuunnellessani linnuille talikakkuja ja lopulta piti työ keskeyttää ja pysähtyä kuuntelemaan ja kuulemaan laulujen sanoja ja sanomaa.  Miten kukaan osaakaan laittaa sanoja niin hyvin perätysten!? Kaikki hyviä laulajia, kertakaikkiaan!

Joupin Kaisan kirja: pieni runollinen kirja on samaten pysäyttänyt mut. Yhtenä iltana viime kuussa olin melkoisen stressaantunut ja ahdistunut…joulupuoti piti saada pystyyn ja kaikki työt kaatuivat muka niskaan…ja silloin minulla oli lainakirjana Kaisan kirja tutustumista varten … lueskelin hauskoja ja lämminhenkisiä rukouksiaan ja ykskaks minulla oli tosi hyvä olo ja mieli! Oli hyvä mennä nukkumaan rentoutuneena.

Aikaisemmin olen hankkinut SusuPetalin kirjoja, Unan runokirjoja, Rosetta Kiven kirjoja ja Nettimartan jännitysnovelleja. Terfyysiä teille kaikille!

Edit: Voi hyvänen aika, en ole koskaan valokuvannut Piu:lta saamaani grafiikanlehteä, joka odottaa edelleen kehyksiin pääsyä. Kyllä tätä osaamista onkin! (Seuraavalla kaupunkireissulla se tulee mun ottaa mukaan, että pääsee arvoisiinsa kehyksiin!)

Meis plokistaanialaasis ja meirän lukijooskin on kulukaa melekoosesti osaamista!