Olin yksityyslääkärin vastaanotolla vuoren vaihtees. Se huuteli potilaitaan ovenraostaan ja totesin ittelleni, etten ollu koskaan ollu sen potilahana. Oli muuten melkoisen kivaa olla siälä vastaanotolla (vaikka mummuksi joku äiti mua kutsuikin), tiesi nottei tarvitte orottaa 5-6 h sisällepääsyä!

Sitte tuli mun vuaroni ja lääkäri sano heti, jotta olet täälä taas yskimäs. Höh? Kysyyn notta miten muka taas, se sano, että olin ollu erellisen kerran 6.3.2011, notta oli kuulemma kirioottanu ylähän. Aha, no sitte mä ymmärsin. Sanoon sille, notta se lääkäri oli kyllä ollu silleen vanhemman oloonen ja äreä kuin se Erkki, joka mut nyt otti vastahan. Kattahti muhun muttei puhunu mitään.

Tutki silimät, korvat ja postiontelot ja ottalohkonkin. Kysy sitten, notta oliko molemmat flikat kotona jouluna? Täh? Kysyyn, notta kummanko se tuntoo mun flikoostani, senkö, jokon sairaanhoitaja? Sano, nottei tunne kumapaastakaan, notta oli kirioottanu ylähän. Mutisin, notta koko eloniko mä kerkesin silloon toimitella,

Keuhkoputkes sano tulehruksen olevan ja määräs troppia ja toivotteli uuret vuaret. Olipas kiva nuarehko miäshenkilö, miten soli pystyny nuarentumahan näiren vuasien aikana ja minä en?

Pyhänä jouruun jättämähän sillen soittopyynnön, ku en löytänykkään laukustani kaikkia papereita, jokka tiäsin saaneheni. Molin muuten aivan varma, nottei se mullen soita, on ne yksityyslääkärikkin joskus niinku herkkähipiääsiä ja melekeen Jumalasta seuraavia. Molin purota lavittalta, ku se soitti!

Kysyyn sairaslomapaperiani, notta jäiköhän se sinne ja kysyyn samahan hengenvetohon, notta mahtaako muistaa mua eiliseltä? Soli hetken hiliaa ja sano erittään närkästynehellä äänellä, notta piränkö mä sitä rementoutunehenakin? Toppuuttelin heti, notta enhän ny toki, olihan se pystyny nuarentumahankin vuasien saatos. Se mutisi, notta luulenko mä, että se unohtaa mut niin vain, notta ku kaikki flikkakkin käytihin läpi, Naurahrin syvällä yskääsellä äänelläni. Sitten se sano,notta on olemas ihmisiä, jokka teköö mukavan vaikutuksen, joka säilyy. Kiitos ja sanoon toki heti perähän, jotta kiitos samoon.

Teköö mukavan vaikutuksen. Hmm. Paranin heti puali kilua..