Täs lomalla on ollu muka aikaa miättiä asioota, vanhojaki. Useen on tullu tällä viikolla flikkani mielehen, ne on jo meleko aikuusia, mutta rohkenen ny kuitenki kirioottaa vanhimman tyttäreni Amin yhdenlaisesta elämänkatselmuksesta 12 v. sitten

En muista, miten sain selville salaiset kokeilunsa vai löysinkö huoneestaan öisellä karkin etsimisreissullani pillereitä, isoja pillereitä purkissa! Olin aivan kauhusta jäykkä (ei varmaan tehnyt mieleni enää karkkiakaan). Steroideja? Huumetta? Lumetta? Koko oma elämäni vilahti silimeni eres, niinku pois päin. Apua anna mun kaikki kestää. Laihdustuspilleriä noli! (Suuria ku mikkä, minä olisin jo sihtikurkkuna tukehtunukki niihin.) Purkin kyljes oleva teksti lupas, notta saa syärä vaikka mitä ja vaikka koska ja pillerit sitoo kaikki rasvahapot, kaikki tyynni ja mikään ei tartu laitoohin. (Mulle sopivia?)

Eikä tuaskaan ny mitään viälä, sitte löytyi jotakin litkua pullos; hiusten kasvattaja-ainesta, jota piti hierottavan iltaasin päälakehen, niin johan tuloo tuuhea hiuspehko ja pitkä alta aikayksikön! Ja kaiken kruunas kikkien kasvattaja-ainehet; nestemäinen aine + lisäksi rasva. Niitä ku hieroi joka ilta kikkiihin, niin johan bosat ponnahtaa jumpperin alla suuriksi!

Että mä kiehuun, en voinu alkaa huutamahan yäsyrännä ja pitämähän ykspualista palaveriakaan, kun munhan ei pitäny kenenkään lootikoota kollata salaa, jäisin samalla kiinni karkkien mettästykseltänikin.Toki nuasta ainehista pirettihin isoo palaveri sitten pikapualihin, johka ulkopualiseksi jäseneksi otettihin nuarimmaanenki kuuntelolle ja minä toimin puheenjohtajana.

Jäläkihin päin kuulin, ku ainehet ei tehonnukkaan, niin Ami oli myyny ne ystävättärelleen. Vahinko kiertämähän? Silikkaa bisnestä? (no, sillä ostaja-tytöllä on kyllä tänään palio tukkaa yms...) Minen niitä ainakaan käyttäny loppuhun! Äläkä ny tualla lailla katto! Tämä on aitua rintalihasta, kaikki tyynni! Tai ainaki sellua tai jotain. Läskiä.