Sussiunakkohon. En ny oikeen tierä, mitä sanoos. Vilukissin uutishuane on aika  pöyristyny. Menöövät leikkimähän isoolla laivoolla vesipyssysotaa merellä, kovas aallokos, luultavasti aikuuset miähet. Jaappanilaaset ja Kiinanmaalaaset! Ku ei puheet auta niin mennähän niinku pikkuklopit knasimahan itääselle kiinanmerelle. Seuraavaksi on varmahan kovat piipus. Siitä sataas somasti aikahan kolomas mailmansotaki.

Anna mun taas kaikki kestää ja tajuta. Kyllä mä kestän mutten tajua yhtään mitään. Mua hävettääs, jos mun pitääs illalla vastata kysymyksehen, mitä oon teheny töis päivän mittahan, notta olin vesisotaa, siksi oon näin ku uitettu kissi.

Mulla on ny sellaanen myätähäpiän tunne. Me ollahan erittään outo lajike, me ihimiset. NE ihimiset. Minen osaa oikeen analysoorakkaan koko juttua. Minen muuten sopisi uutistenlukijaksi, en osaasi opjektiivisesti kertua asioota. Mä puistelisin päätäni ja siunaalisin ihimisten tyhymyyttä. Ottaasin kantaa tähänkin asiahan, nottei kuulijat vaan luulisi mun olevan samaa miältä, jotta on ihan normaalia mennä leikkimähän vesipyssyleikkejä merelle, isoolla laivoolla. Jos se on normaalia, niin...moon epänormaali. (No, ei sitä ny tarvitte nuan nyäkytellä ja olla samaa miältä!)

Löysivät sitten vampyyritursahan. Vampyroteuthis infernalis on muiren elukootten kakkoja syävä elävä fossiili. Pääjalkaasihin kuuluva nilviäänen.




Elävä fossiili? Sellaasia mäkin tunnen. En mäkään oo peto vaikka ulukonäkö onkin pelottava. Ainaki aamuusin. Oikeen päivälläkään sen kummoosempi.