Mullon ollu kaikenlaasia meleko kivuttomia päähänpistoja.  Ekaksi on pakko kertua, notta mullon laattia tyähuanehes! On on!
Eikä siälä ollu kenenkään rumistakaan, ei siälä oo kyllä haissukkaan mutta kumminki.
Ajatella, notta siälä oli laattia, parkettia viälä kaiken kukkuraksi. Olipas siinä sana kaiken kukkuraksi,
jos laattia löytyy, niin silloon ei kyllä voira puhua notta solis kaiken kukkurana. (Mä lopetan...en ala saivartelemhan...)

Mulla on palio kärpääsen raatoja parvekkehenlaattialla...parvekkehelle laitettihin klasit ja tottapa nuata raatoja on ny
lontinu jostakin raoosta auringonpaistehes ja reppanat kuallu sitten sementin päälle kylymien iltojen mittahan.
Avasin eileen yhyren klasin siältä ikkunarivistöstä ja samas sinne lenti talitiaanen...muttei se keriinny syärä niitä raatoja,
ku se peljästy mua aivan perseettömäksi. Ja minä sen tulua. Lenteli ku ohojus mun ympäri, mä vaan suljin silimäni,
nottei ny ne mee nokkimisjärjestykses ensimmääseksi.

Ekaksi mä kokosin ja huavutin pontson rakkahalle tyäkaverilleni ja siihen
tekaasin viälä kaluumenlämmittimetkin.
Huitulahuivi retajaakin tos pontsos päällimmääsenä. Tarja saa nämä.
Sitte mä päätin, notta otan osaa Sytomyssyjen tekohon
ja sainki aikaaseksi jo pari. Malli on omasta päästä ja jäi viälä jotakin jäljellekkin (?).
Oli muuten mun ekat myssyt, mitoon elämäni aikana teheny, toisen alootin alahalta- ja toisen ylähältäpäin.
Minen ku tajua mitään ohojehista, niin oli pakko munki alakaa musikaaliseksi ja säveltää oma malli.

Sitte mä päätin, notten satu virkkuukoukkuhun enkä tikkuvartahisihin ny hetkehen ja otin puuneulan kätkööstä ja
aloon tekemähän neulakinnastekniikalla kaluumenlämmitintä (son sitten rantehenlämmitin) ...
kokonaanen iltapäivä hupeni illan hämyhyn ennen ku taas muistin kuinka sitä teherähän. Ny päätin, notten tee kinnasta enkä
vantusta, niin ei tartte talonmiähen kattua hiliaa mun valamista tyätä ja kysyä sitten varovaasesti,
notta onko tua tarkootettu niinku jonkun ...kalun tai ulokkehen lämmittäjäksi?
Siinä son! Kaluumenlämmitin, tehtynä neulaten! Moon aika ylypiä,
kun tuan sain äntihin. Harmi vaan, notta kaluumia on kaksin kappalehin. Nih

Kaikki kovaääninen on kuulemma sisältä onttoa. Notta, sipisemisihin!