IMG_0096_1-normal.jpg

Rokotiilini on valmis...olihan homma, ei vaikeaa mutta työläs. En jaksanu ottaa uutta kuvaa koko kolmiohuivista, joskus aikaasemmin kuvasin vain ton reunuksen. Nyt huivis on sekä krapua että krokoa.

mail.google.com-normal.jpg

Kato mumma...kiitos ku opetit kaaparoottemahan! Multa ei puronnu eres ilimapallokaan kiikkuhun tulles! Älä sano äitille mitään, se jo sun käyntis jäläkihin motkotti, ku mumman piti näyttää kuinka lavittalle noustahan!

Täs lunssan kouris on tullu mietittyä asioota. Pohoriin jopa sitäkin, kuinka kiihkiöötä jokkut ihimiset muis mais on. Ku Venetsuelas kuali se päämiäs, niin julistettihin ihan suruaika ja ihimiset kokoontu jo sen sairastaes suremahan sankoon joukoon. Noh, hyvä toisaalta, nottei sellaasta oo täälä. Ajatella, jos tua meiränki rappukäytävä olis täynnään paikkakuntalaasia suremas mua ja toivomas pikaasta paranemista! Ja toisivat kaikenlaasia lahajoja, aaah! Jaa, mutten mä ookkaan päämiäs. Noh, ei ne seisoosi kyllä kunnanpäämiähenkään oven takana, jos solis kipiänä.

Olin joskus sellaases tutkimukses, ku valtimo avattihin tuasta kyynärtaipeesta. Mua vähä kuvotti koko homma ja pirin silimiä kiinni ja päätä seinähän päin käännettynä. Lopulta laitoon huivinkulumaakin silimilleni. Minen halua nähärä mitään, enkä kyllä haluaasi kuullakkaan. Lääkärillä oli opis sellaanen opis oleva lääkäri (tairakkos tuata selevimmin sanua), jota vähä pakkas jännittämähn. Ainakin siltä likalta oli estyny sormenpäihinsä verenkiarto. Olivat ku jääkalikat. Likka puristeli ja paineli ja etti valtimoa jostain.

Lääkäri:"Onko huono olo?" No, voi hyväänen aika, nykkö sitä oppilaslääkäriä rupes oksettamahan kesken toimenpitehen, eikä oltu viälä eres alakuhun päästy ja sellaanen mua leikkaas...
Lääkäri ääntään korottaen:"Onko Rouvalla Huono Olo, kun on silmät peitettynä?!" Aijaa, en tienny, että multa kysellähän, ei oo huono olo.

Lääkäri:"Ota rento asento." Ja mä otin, tälläsin kapialle petille puatanikin paremmin.
Lääkäri:"Pidä kädet rentoina." Mä suaristin toisen joutilahan käsivarteni ja yritin rentouttaa sormekkin, ku lääkäri kerran puhu monikos käsistä.
Lääkäri:"Voit vaikka istahtaa tuolillekin."

???? lavittalle. Täs vaihees olin aivan ymmällä, miten tänne petihin ny lavittankin sais, koetin tällätä poloviani lavitta-asentohon, silleen koholleen.
Lääkäri:"Mitä ihmettä Rouva nyt touhuaa? Rouvan tulisi olla Rauhassa!"

???????? Avasin silimäni ja otin huivinkulumanki poikes..."Mutta sähän just sanoit, kuinka tulee tällätä itseään rentoon asentoon ja...?"
Lääkäri:"Olen koko ajan puhunut tälle toiselle lääkärille."