Miätiin alakuillasta, koskahan moon viimmeksi kirioottanu teille mitään ja samas hoksasin, nottei mullei oo juttuvinkkiäkään! Mutta ku ittensä kans häärää täs sekalaases muuttovaihees (lue huushollis), niin ei mee kauvaakaan ku jo jotain on töpeksitty tai muuta tättähäärätty.

Mullon makkarin ja keittiön klasit sellaaselle pualelle, johona aamupostin hakijat kuleksii ja apteekin tyäntekijäkki kulukoo. Mua on vähän harmittanu, ku ne on melekoosen likaaset (klasit, ei apteekin tyäntekijät), ei kärpääsenraatoja klasin välis, ku ne mä jo purahrutin pois ku klasista nosteltihin muuttolaatikoota. Soli tosi näppärää niin, siis tavarootten nosteleminen ei raatojen poisto, toki sekin. Klasi on ollu sen näköönenki jo pian kuukauren, notton siitä jopa pihallekin kuljettu! Pölyynen ku mikä.

Istuun oikeen hetkeksi miättimähän, notta alanko vaiko enkö ala yhtään mitään. Mutta ku tekis illas vähän niin tulis palio valamista viikos (turhaa puhetta). Päätin pestä makkarin klasin! Oikeen helepotuksen huakaus pääsi, ku sain jonkinlaasen päätöksen aikahan. Pysyy se Wallanderi nauhalla orottamas vaikka saretilimoja.

Päätin olla ajattelemati mitään ja pestä vaan, niin ei ala tympimähän välillä. Pesin ja hankasin ja välillä piti oikeen rasukkin vaihtaa, niin oli hiataa tullu. Hiataa? Höh. No, olipahan vaan hiataa ja rapaakin. Rapaa? Päätin, nottei mun tarvitte miättiä mistä hiataa tai rapaa oli voinu tulla, ku sitei oo lähimaillakaan.

Ku sain viimmeesen klasin hinkattua, niin apteekkihin meni siivooja töihin...se pysähty mun klasin alle ja sano, ai sä siinä asut, kun moon ihaallu sun savikukkojas...kuule...niin sun savikukkojas ihaalin...kuule...
Niin mitä, hätäännyyn jo mäkin kysymähän, ku toinen ei tahtonu päästä jutussaan etiäppäin.

No, kuule, näikkö sä tuan piänen kaivinkonehen tuas sun klasis alla, keskenerääsen kuapan reunalla?

Kattoon kaivinkonesta hetkisen ja sitten sitä siivoojaa...ja sanoon:"Ei mua tartte sokiaksi luulla. Tyhymäksi vaan."

Ny mä tiärän, mistä ne hiakat ja ravat oli mun makkarin klasihin tullu. Ja tiärän senkin, notta mitä mun pestyys klasiis on huamennakin. Hiataa ja Rapaa.