IMG_0086-normal.jpg

Elämisen riamua! Oon oikeen tosisnani tuumannu, josko mummakin hankkis tassuammehen, mikäpäs siälä olis olla möllöttää ja hihkua innoossaan. Kylypyankkakin olis jo valamihina. Se sais sitten kaverikseen kylypypöllöön...

Nonniin. Paa vi on ny valittu ja se olikin aika nuari viälä. 76 vuatiahana, mitähän sitä sitten itte teköö? En mä kyllä töis haluaasi olla, paa vinakaan. No, siälä tassuammees vois hihhutella. Voi kuinka kiihkiöötä nua muunmaalaaset on, ny arkentiinaskin hihkutahan turuulla, ku oma miäs valittihin paa viksi.

Kiinas oli laitettu jokehen 6 600 sikaa ja possua. Ei siälä palio päätä pakota. Laitetahan jokehen, jossei tykätä. Kauhiaa jos tääläkin kesäuinnilla kuallu sika ohittaas, ku itte kroolaas sutjakkahasti pitkin Kyröönjokia. Kuka nauro? No osaan mä, kroolata tai ainaki räpiköörä koiraa, jossei käret uletu pohojahan!

Inventoon lankojani ja joitakin jouruun oikeen kattelemahankin. Kun ne vihroon ja viimmeen löysin, meinasin mennä parvekekaanille polttamahan paperia emalivatikaanis, notta kaikki olis mustasta savusta havaannu, notta ny se on ne löytäny!

Mä murehrin usiasti muistiani. Mutta toisahalta mulla on meleko hyvä muisti! Mä muistan ihan varmasti, notta joka talavi, kevät tai kesä sataa jotakin taivahalta; vettä, lunta, räpäskää ja minen pirä sitä mitenkään outona juttuna. Hämmästyttävintä oli ny se, ku mulle sanottihin, notta nyt on TAKAtalavi. Sanoon siihen kyllä heti, notta tua on kyllä jo melekoosen paksujuttu! Talavella takatalavi. Höhpöh. Toukokuus on vasta takatalavia, jos oikeen lunta hiukkoo.

Eileen oli tosi kirkas ja aurinkoonen päivä! Joutuukin menemähän pihalle. Silimät jäi sinne.