Taivaanrannan maalari, kokeilunhaluinen koheltaja Eija haasto mut kaivamahan esille alapuumistani neljännen alapuumin neljännen kuvan ja selittämähän sen. Voi kuinka kivaa oliskaan kaivaa ny tosiaanki se alapuumi esille ja siältä kattella rauhallisesti paffisia sivuja käännellen kuva, paksujen sivujen välis krapisis sellaanen silikkipaperi...aah. Ja sitte mä heräsin; menin tiatsikkani kuvatiarostoohi ja siältä valakkasin oikian kansion ja siältä neliännen kuvan.

1. Avaa neljäs kansiosi, jossa säilytät valokuviasi

2. Valitse neljäs kuva ja julkaise se blogissasi

3. Selitä kuva

4. Haasta neljä bloggaajaa tekemään sama

Soli tämä kuva.  Suomen sukua oleva Aili Maria, synt. 1903 USA. Mun mummani. Kuva otettuki just siälä Ameriikas. Suomi sukunimi vaihrettiin aivan joksikin muuksi, ku isänsä Tuomas oli sanonu, nottei Ameriikkahan koko Suamia aio viärä. Pohojalaasta jääräpääsyyttä. Ailin paappa Simuna Suomi oli ollu varmahan aivan tyytyväänen sukunimehensä, mutta vaihretuksi se kuitenki tuli.

Mä yritin ehrottaa, josko mun eka lapsenlapsi Pyry-poika olis saanu Simuna nimen yhyreksi nimeksi...mulle naurettihin. Poijalle olis naurettu varmahan sitte myähemmin.

   Laitan tähän ny kuitenki ittenikin kuvan, samaa Suamen sukua. Minen löytäny näistä rikiaijan alapuumiista omaa kuvaa vastaavalta iältä ku mitä Aili on tuas kuvas ... samaa näkyä olis ollu melekoosesti. Ei se omppu kauvas putua. Mullei vaan ollu koskaan nua siävää tanttua eikä knappikenkiäkään. Mutten moo Ameriikas syntynykkään. Kotona kamaris vaan.

Ny mä haastan neliä plokkaajaa tekemähän saman kuvien kattelun ja esittelyn: Partapappa, Tii, Sus´jolkottelee ja  Anitta.

Vassokuu.