IMG_0431-normal.jpg
Mentihin uimahan Kalliojärvelle. Ku olis hoksannukkin, niin kotonakin olis voinu klotata. Mummakin. Ihimisten ilimoolla ei enää kehtaa. Tällä ikää.

Mulla on aamuusin tukka pystys joka suuntahan, son ku ojalan uuninluuta. En oo kyllä koskaan nähäny yhyrenkään ojalaasen uuninluutaa, mutta jos son mun aamukuantaloni näköönen, niin oonhan mä nähäny. Uunin luuran.

Pystys son joka suuntahan, tukka, pääsääntöösesti ylähäppäin. Sitei uskoosi, kun näköö kuinka tikkusuarana se päivisin putuaa alahappäin. Oon joskus ihimetelly Pyrypoijan näkökykyä, kun sei kysy mitään, jos se näköö mua aamulla.

Mutta ny alakaa olla senkin silimis paree huamiokyky tai sanallisen arkun sanavarasto on lisääntymähän päin.

Se tuijotti mua yks pyhäaamu...
Pyry:"Mumma!"
Mumma:"Nii-in?"
Pyry:"Onko mumma Rölli?"