On näiren lomaviikkojen täytyny olla täyrellistä lomaa aivoolleni. Ne on ollu entisestäänki vapaampana ja tyhyjäkäynnillä.

Ostin suklaajäätelöä KERRAN lomallani (son taivahan tosi...notta oli suklaajätskiä) ja seuraavana päivänä alakas tekemähän jätskiä kovastikkin miäleni. Sitei ollu mihinää pakastimes...olin oikeen kauhiasti hämilläni, ku melekeen olisin pystyny vannomahan, notten ollu syäny sitä. Päätin notten kerro kellekkään, notta muisti prakaa isoosti, notten enää tiänny olinko saanu vaiko enkö ollu saanu syärekseni.

Sitten päätin kattua, miksi jääkaappi on taas niin tupaten täynnä, notta oliko päiväysvanahaa tavaraa...siälähän se mun suklaajätsipakkaukseni oli het maitojen takana. No, sen sai heittää pois. Tuli tilaa jääkaappihin. Voi että ku mua vähä isoosti tympi.

Samana päivänä kattelin glut.rinkulootani, ku kaffi porisi tuloillaan ja teki nisua miäli. No, niitei ollu mihinään pakkaases. Tutkin jääkaapinki. Mun oli pakko tunnustaa, notta nyt mun oli ainakin pitäny saara syäräkseni rinkulaa, ku kaikki neliä oli katees.

Samaasena iltana sitten otin säilytysmuavipussin alalaatikosta...siälähän ne rinkulat oli! Kaikki tyynni tallella ja sulanehina...ja ei enää niin hyvinä.

Notta aivot on ollu lomilla. Enkä oo tullu hulluksikaan, ku Vilukissin sähköpostis luki yhyreltä firmalta mainosviästi, niiren miälestä tosi halavasta jutusta  ja siinä oli melekoonen alootusotsikko, notta "Ei, et ole Ma.... tullut hulluksi..."

Uskottava se kait sitten on.