Son tosi mukavaa, ku postipoika purotteloo uuresta postiluukusta mulle kirjehiä ja korttia. Nykkin oli tullu nimpparikortti, vaikkei se oo ku vasta ens viikolla. Luulin pikkusiskooni yllättävän mun aijoos nimpparikortilla, ku mä laitoon sille viime kuus joulukortin nimpparikortiksi.

 Toisella pualella korttia on oikeen värssykin. Tutkaalin korttia kuinka se siskoo tän on osannu teherä, ku on niin hianua käsialaakin mutta lähettäjänä olikin Saija.

"Hei M...
Nimipäivääsi juhlistan
ja kortin Sinulle kirjoitan!
Onnea Sinulle toivotan
ja ruusun tällä kortilla ojennan!

Lämpimin onnentoivotuksin
Saija

Ps. kurkkaa mitä ihanaa olen ajatellut nimipäiväksesi"

Sitten mä hoksasin, notta kortti olikin paksuhko. Miätiin, notta kuka ihimeen Saija, minen tunne ku yhyren Saijan ja sei mulle nimpparikorttia laita. Kävin läpi jo plokikavereitanikin ja niistäkää en saanu miäleheni ketään Saijaa. No, Saija ku Saija ja se oli lähettäny mulle nimpparikortin, jonka sisällä olis ylläri!

Vautsi! Elokuvalippu? Pentikkihin lahajakortti? Ullakon aartehisin lahajakortti?
Vanhahan aikahan lahajakortti?....

 Just niin. Tosi kiva. Seuralehtiä se Saija mulle kaupitteli, oli oikeen päätoimittaja Saija H. "Tilaan itselleni nimipäivän kunniaksi.." Höh

Mua ei naurattanu, vaikka useen nauranki, varsinki ittelleni. Ei se, nottei kukaan lähettänykkään mulle minkäänlaasia lahajakorttia saatikka nimpparikorttia vaan se, notta Saija heittäyty liian tuttavalliseksi. Luulooko ne tuala seuraleheres mua niin lapselliseksi, notta mun saa tilaamahan tällä jotakin lehtiä?

Kerran mulle soitteli yks lehtimyyjä, mukavan oloonen poika, mutta se hoki heti alusta asti "No heihei M...", "Miten kesä on mennyt M....?" "Olen miettinyt sinua M.... ja päätin tarjota Sinulle M...., hyvälle asiakkaalleni...", "Kuule M....", "Mitäs mieltä M....olet?" Täs vaihees sanoon sille poijalle, notta kuule, sä tulit mun etunimiäni hokemalla muhun kiinni ja minen siärä sellaasta, notten kuunnellu yhtään mitä kaupittelit, pilasit sen tuttavallisuurellas ja laitoon luurin kiinni.

No ny tämä Saija hyväkäs tuli aivan iholleni kiinni. Mä oon suunnitellu ny, notta laitan Seuralehtehen muutaman nimpparikortin tälle päätoimittajalle, Saijalle 4.10 ja kaupittelen sille kortin sisällä Vilukissi-huivia kolomeksi kuukaureksi.