Mun tuloo niin sääli eruskunnan tyyppejä, kun ne joutuu kuulemma tekemähän jotain töitä ja just purjettiriihen alla! Oon mäkin joskus tukkinu itteni kivijalaan kiilakivien välistä yhyren vanhan taloon alle ja vähä pelekäsin, notta mitäs sitten, jos en pääsekkään poikes. (Oon mä pääsny.) Eruskuntalaasilta likaantuu ny pian kletutkin, jos ne pitää omaa kivaa purjettiriihen alla.

Niin piti kysymäni, notta minkälaanen passi sulla on? Mulla on voimasoleva passi vähä vaillinaasella nimellä, mutten mä oo ny mihkään lähröskään. Korkeintaan töihin meen. Näytän vaikka sitten käyttämätööntä ajokorttiani, jossei ne mua enää tunnista. Ja jossen halua mennä töihin, näytän viallista passia, saan tulla sitten kotia takaasin (ettimähän tyähuanehen karonnutta keskilaattiaa.)

Ei mulla oo hykeniapassia, ei veripassia, ei sos-passia ja mitä niitä ny onkaan. On vain tavallinen matkustuspassi. Kuulin ny urheelu-uutisista uuresta passista ja sitä ei mulla liioon oo! Sitei luulisi olevan vaikiaa saarakkaan. Sellaanen on jo monella muulla urheelijalla, siihen merkitähän toisesta päästä mitattuja (lorautettuja?) arvoja.


Kakka- ja pissupassi!