Minen halua ny loukata ketään, jokka kattoo kauniita ja rohkioota. Katton mäkin Peverly Hillsin täyrellisiä naisia, mua kiahtoo niiren ...no en sano suarahan (typeryys). Mua kiahtoo yhyrenkin naisen huulet, ohojelma ohojelmalta se on alakanu muistuttamahan yhä enemmän keltaasta kylypyankkaa. Voi jestas sentään. Orotan miälenkiinnolla, koska kotomaahamme saarahan vastaava ohojelma, "Helesingin täyrelliset naiset".

Ruakaohojelmiakin kun on joka maasta...naurattaa ne nimet...arvostele mun illallinen suames, arvostele mun illallinen ruattis, arvostele mun illallinen saksas...aivanko sitä ny pitääs maasta toisehen hypätä arvostelemas. Tuloo tyyrihiksikin. (Miksei sen ohojelman nimi voi olla vaan, notta arvostele mun illallinen?)

Niin, mun piti toimitella kauniista ja rohkioosta. Mä katton sitä nuan kerran viikos, kun käyn äitiäni kattomas. Se tykkää siitä ohojelmasta. Sei voi kattua esimerkiksi Emmerraalea, ku siinei oo kauniita ihimisiä! (Kuinkahan se voi mua kattella, höh?) Niin...oon silloon seurannu sitä ohojelmaa, ku se ilimesty tv:hin. Hämmästyyn, miten se yhä vain polokoo paikallansa! Tai toki siinon uusia naamoja vaikka kuinka, niiren Teilorien, Pruukejen ja Ritkejen jäläkelääsiä. Mutta kuitenkin.

Jos äitini olis vähä nuaree (86v.) niin kiältääsin sen ohojelman siltä. Se on niin...kaksinaasmoralistinen. Siis ei äitini vaan se ohojelma. Jokaanen teköö lapsia vuarotellen toistensa kans, eruaa ja menöö seuraavan kans yhtehen ja sitten alootetahan kiarros aluusta, ku kaikki on käytynä läpitte. Ja jokaanen analysoo kaiket illat ja tyäpäivät toistensa elämää; kuka sano mitäkin, kuka pussas ketä! Ja jokaanen tiätää parhaaten, mikä toiselle sopis. Ja auta armias, jos joku pussaa kerran jotain...sitäkin analysoorahan koko suvun voimin. Se pusu on kauhiampi asia kuin se, että mennähän petistä toisehen, koko suku kiärretähän läpi ja naapurit siinä samalla.

Ja jokaanen miähenpuali on siinä ohojelmas melekoosen viatoon! Aina sillon pari naista kiarroksis ja koko suku analysoo sitä, kumpi miähelle sopis parhaaten. Tilanne on useenkin mattinykäsmääsesti fifty-sixty. Akat riitelöö miähestä ja äirit ja isukit hasajaa taustalla...aivan kuin sillä miähellä ei olis mitään tekua siihen, notta niitä akkoja on tullu kaksin kappalehin. Syyhän on aina siinä toises ämmäs.

Joo joo...on mun tv:s off-nappula tai kanavanvaihtaja
. Ne teköö muuten uutta viiren euron seteliä. Hyvä juttu, mullei ookkaan palioa vanhojakaan.


  Kiitos Sanna Kuunaudasta kivasta ylläristä! Vaikka kuinka tutkin, niin en vieläkään tiedä, miten ihmeessä joillakin on niin näppäriä sormia, että klipsutkin, prinipomitkin pysyy järjestyksessä vaikka lankaa kieputetaan ympärille!

Niin nuasta prinipomiista tulikin miälehen sellaanen asia, nottei enää viitti saunalonkeruakaan mennä ostamahan. Nykyään ku täytyy toristaa ikänsä kaikkien alle kolomikymppisten, jos meinaa hankkia vaarallisia nautinta-ainehia taikka alkohoolipitoosia juamia.

Täytyy munkin vaikka tuattaa tölökkini jollakin vanhemmalla ihimisellä. Olis se kulukaa kauhiaa, ku seisoosin kassalla lonkerotölökki kouras ja kukaa ei kysyysi multa paperia!