Mulla on ny niin palio aikaa, ku markinat ei oo vasta ku tulevana viikonlopulla, niin istuun konehelle...son aina tätä, ku on oikeen palio töitä, niin mä alootan tekemähän aivan jotakin muuta. Niinku kouluaikana, ku oli tentti, niin mä alootin siivuamisen! No, ei oo ihimekään, ku ei tullu tän kummempaa...ku muut luki niin mä tein luruja pihas...

Mostin tuallaasia lamppuja Vanhasta Aijasta, meijäriltä, siältä, mihinä mullei oo ny sitä juustolaa eikä suklaateherasta!

Ja sitten mulla on ny tyähuanehes ainaki jo nämä lamput

 

Ihania roikkia! Olis tullu kolome kappalesta kumpaasehenki muttei mahtunu katto-onalehen läpitte ku kaks johtua. Joo joo...tavarat ei oo paikoollaan, ku markkinajuttuja oon jo kattellu ja pöyränpinnat alkaa olemahan täynnä. Miten niin alakaa olemahan? Nei oo viälä kertaakaan ollukkan tyhyjinä, eikä oo hyllykkään seinillä, eikä.. eikä.. eikä...mutta joku päivä sitten.

Nämä parvekkehella olevat mä laitan sitte pännihin, ku tuloo pimiää riittävästi. Että mä orotan pimiöötä iltoja! Joo joo joo, mä tiärän, notta ny moni huakii pimiän takia. Moon pimiän ihiminen. (Kuka jo kerkis sanua, notta joo, se kyllä on jo havaattukin??) Jos joku teistä viää kaatikselle vanahoja raastinrautojanna niin roskakori on mun tyänä!

Niin...siitä yhyrestä pöytälampusta mullei oo ny kuvaa, son tuala yläkerras ja minen ny jaksa sinne lähtiä vaikka haistan tänne asti, notta kaffinloppu palaa siälä pohojahan.

Niin...sunnuntakina, ku mulle laitettihin näitä lamppuja ja roikkia, niin mä laitoon pöytälamppuani pännihin, ei rumaanen toiminu! Ei muuta ku hakemahan uusia lamppuja. Ei toiminu!! Vaihtelin lamppuja aivan tuskas...rikki mikä rikki!

Olin hyvin hämmästyny, ku soli joku päivä viälä toiminu. Mutta ei toiminu ei. Kysyyn nätisti roikkamaakariltani, notta josko se kattoos pöytälampunki johtua. Se sano, notta ainahan ny kattua voi ja se kattahti johtua ja käänsi päänsä pois. Minen taas muistanukkaan, notta se toimii täysin annettujen käskyjen mukahan. Sanoon vianolla äänellä, ku jos kattoosit silleen, notta ottaasit johoron kätehes ja sanoosit mulle tyhymälle miksei se toimi ja voisko sitä koriata.

Roikkamaakari käänty mun pöytälamppuhun päin ja laitto sen päälle! Lamppuhyväkäs toimi HETI! Kysyyn notta mitä ihimettä...kyllä soot hyvä ja osaava! Mikä vika siinä oli???

Napsaasikko katkaasijasta virran päälle? ... se kysy