No ny on kamera katees. Mulla on sellaanen miälikuva, nottolisin pirelly sitä nätisti hyppysis aamulla. Miälestäni tänä aamuna mutta voihan se olla mikä tahansa aamu. Voi huakaus mua, etten paremmin tuu ja sano.
Silloon, ku son katees, niin johan löytyys kuvattavaakin. Ny oisin kuvannu, ku ostin mustat tyynyt parvekkehelle koritualiihin ja niis on valakoosia palloja. Siis tyynyys ei tualiis.

Mulle on tulos viaras tai tuttuhan son. Mulle tuli kauhia hätä imuroora oikeen kunnolla. Olin oikeen ylypiä, ku imuri huuti niin kauvan aikaa. Saan varmahan paniikkia aikahan naapurustos! Naapuri naapurin elämähän opettaa! Vanhas koros en saanu huuratettua imuria yhtä kauvaa aikaa, ku 1 huanetta piänemmän asunnon omistaja sai. Enkä viittiny jättää sitä huutamahan yksistäänkään. Siis imuria. Enkä naapuriakaan.

Niin...oon ny saanu imurootua koko huushollin molemmat kerrokset. Jopa portahakkin imurooottin ja pesin! Onneksi pesuneste tuoksuu aika voimakkahalta niin haistaa vieraski notton sen takia puunattu.
Täs samas pikkukiiruhus oon kaivellu taloon isua karkeajäteroskistakin jo meleko syvältä! 

Heitin imurin pölypussin pois, ku siinoli varmahan kaikki muutosta tullehekkin roskat ja jotenki tuntu notta imuri veti huanosti. Täynnähän soli, pölypussi. Ei muuta ku jouti roskiihin ja samantiän kävin heittämäs roskapussit poiskin. (Mollahan taas ystäviä ja puheväliis imurin kans.)

Kuinkahan sattuukaan, notta jokin kumma alako aivoos toimittelemahan, notta meniköhän kaikki niinku piti? Menin kattomahan imuria ja siälähän se renotti kaapis säiliö auki, iliman pölypussia ja sitä kiinnilaitto-onalesta. Vähä kiirus tuli, ku en oo päässy viälä jyvälle, koska täälä kerätähän roskat.

Otti aivan rinnuksihin kipiää ku taituroottin ittiäni roskiksen reunalta alahappäin ja sitten otti jo vattahanki kipää sitten jo pelekäsin notta jourun roskiksen pohojalla orottelemahan seuraavaa roskien poisheittäjää. Onneksi tasapainua on viälä jonkin verran jäljellä, notta pääsin reunalta poiskin vaikka jalakaterät keikku jo ilimaskin. Sain mitä olin hakemaskin: imurin pölypussin kiinnilaitto-onalesta. Sitä, mihin imurin pölypussi kiinnitetähän, ku se laitetahan pölypussille tarkootettuhun säiliöhön. Oliskohan tuan voinu selittää vähä vähemmillä sanoolla?

Ei se kamera kyllä siälä roskapussis voinu olla! Ei voinu olla! Ei voinu. Ei voinu. Mä meen kattomahan.