Kyllä se routa porsahan aina kotia tuaa ja varsinki tälläänen helle ja kostia ilima! Kamera on tullu! Soli kenkäpussis, joka orotti kenkien saajaa kaikes rauhas. Siten mä tierä kuka sen oli sinne pussihin laittanu!

Nyt ei sitten löyry kamerapiuhaa, jolla olis voinu kuvia siirrellä, notta antaa ny olla koko kameran hetkisen viälä tuas pöyrällä. Ny tekin tiärättä mihinä son, jos (lue: KUN) kysyn. Sanotta vaan, notta son siinä pöyrällä ja niittipyssy ja rautasaha on mun aluuspöksylooras.

Moon ny suunnitellu klasienpesua ja arvakkaa ny, ku jotenkin tuntuu jo pelekän ajatuksen viävän voimat ja tuattavan kokonaasen päivätyän teheryksi. Voikohan akkaanviikolla pestä klasia? Marketan silimä vuataa, mutta se päivä meni jo. Mulla ku klasienpesu on vähä niinku saretanssi! Se kutsuu aina satehet! 

Pyry oli hupulaasena mulla yhyren päivän ja jestas sentään, ku sille oli jo alakanu kyselykausi (2,7v). Mikä mumma tämä on? Mikä mumma tuo on? Kuka sanoi? Mitä Tämä On? Tua vimppa oli kysymys, ku laitoon sille ruakaa lautaselle. Onneksi äitinsä opetti mua vastaamaan heti vastakysymyksellä, nottei sama kysymys toistu koko päivää. Ku siltä kysy heti kysymyksensä perään, notta mikä se on? Niin, johan tuli aina vastauskin ja siihen loppu lujettaminen. Vasta, jossei se oikiasti tiänny, niin johan mummakin vastas oikialla vastauksella. Jos vain tiäsi vastauksen.

Nysse on kiinnostunu kaikista lentävistä elukoosta, varsinkin kärpääsistä ja perhosista. Siinä saa mummakin juasta kiäli vyän alla kärpäästen ja ötököötten peräs pitkin ja poikin mantuja. Ei puutu mummalta ku ylioppilasmösä päästä ja perhoshaavi. Menis sitten Leinon Einosta.

Antaaskohan ne Pyryn mulle? Minen tarttisi sitten muuta ulokoolua ja reippaalua, oisin aika timmis kunnos jo parin viikon päästä tai ainaki niinku kuivankesän orava.