Luin taas viimme yänä melekoseen kauvan. Mullon meneellään sellaanen siklitti -kiriallisuuskausi. Uskaltaaskohan tähän kirioottaa, notta son sitä chik lit -kiriallisuutta. Tänne plokihin ei aina viitti kirioottaa sanoja täysin oikeen, ku sitte joku tärkiäki ihiminen saattaa kuuklettaa shik lit -sanaa ja eksyy täällääsehen kiriootuksehen ja hämmentyy suunnattomasti. Toki sei oo mun päänsärkyni se. Ottakohot asperiiniä taikka jotain muuta troppia, vaikka hotaa.

Tuallaanen kiriallisuus tuli kuuluusaksi joskus 90-luvun pualesvälis, ku yks kiria menesty loistavasti (BJ: Elämäni sinkkuna). Son sellaasta vakavimmillansa kepiänpualeesta kiriallisuutta se. Muston on alakanu tuntumahan, notta tämä mun plokikin on sellaasta; sik littiä. No, onneksi sei kait oo sitä ittiään, shittiä.

Lujin siis loppuhun asti viimme yänä: Lauren Weisberger: Haluan Harry Winstonin. Meinasin lopettaa monta kertaa kirian lukumatkan, mutta halusin kuitenkin nähärä päivänselevän loppuhuipennuksen; notta oonko oikias kuka saa kenetkin ja kuka jää iliman. Olinhan mä. Oikias.

Joku voi ny sanua, notten miksen vaan lukenu alakua ja sitte loppua. Mutten ku minä tee koskaan niin, arvostan aina kiriaalijaa sen verran, notta ainaki pyrin lukemahan loppuhun asti. Aina sei onnistu, vaan saatan luavuttaa jopa pilikkuvirheetten takia lukemisen! Höh, minoon vähän outo, mutta senhän te jo tiäsittäki. 

Mulle sattu vaan sellaanen kömmährys, ku mä lujen tällääset siklitit pikaluvulla, notta pääsin melekeen jo loppumeeteriille, ku aloon miättimähän, notta koska se Harry Winston -niminen miäs astuu remmiihin!? Eihän se astunukkaan kuvioohin millään lailla. Soli timanttiliike, sellaanen kihilasormus paikka. Tyyrihin pualoonen. Olin ohittanu uskollisesti monet tärkiät kohorat kiriasta ja vetäny nopioota johtopäätöksiä.

Mutta nythän sekin on sitte lujettuna. Ja pystyn kertomahan miälipiteheni. Moon jo ilimoottautunu yhtehen opiston lukupiirihin. Mullon lukemattomia kirioja kotona ja kaupas ja kirjastos. Kirioottajapiiri on viälä miätinnäs...nei taira kyllä tarvita tälläästä; siklittiä?