Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
Kirjoittaja

vilukissille(ät)gmail(piste)com

Tättähäärä, horttonoomikko,
ykkösluokan sähäläri
kiriootteloo, saa plarata,
virtuaalipäiväkiria ei oo lukus...




Son aika hankalaa ku ei osaa
olla vääräs silloonkaa ku
kannattaas olla.

Jerikonruusun riaknoosi musta:

Oon Tättähäärä, son
ihiminen, joka hyväs
uskos toimiesnaan onnistuu
sähläämään omat ja
ympäristönsä asiat sillä
tavoon, notta seurauksena
on lukematoon määrä erilaasia
suhteellisen harmittomalla
tasolla olevia hässäköötä
ja sählinkejä.

Koska Tättähäärä
ei yleensä aiheuta
sekaannusta pahuuttaan
tai ilkeyttään, häntä ei
pidä tuamita vaan pyrkiä
opastamahan vähemmän
harmia aiheuttavaan
toimintatapahan.
(Kiitos
Jerikonruusu)

Kiitos Kutri ansiomitaleista
 

kiitos Nettimartta

 

06.03.2012 - 07:26
Pitäähän mun ny ottaa kantaa ajankohtaasihin asioohin, muutoon te luuletta, jotta tv onmenny rikki tai minen oo ollekkaan enää kotona.

Moon ny kattonu taas tv:tä. Lainoppinehet sanoo, notta on toimittu tosi taitamattomasti Ahtehen Hilikan asias. Moon vähä samaa miältä, nuan ei teherä, jos meinatahan saara lainvoimaasia päätöksiä. Irtisanomisprosessi on oma juttunsa, ei se nuan toimi eikä mee laillisestikkaan. On se muuten jännää, kun pitää pomon olla puhumatta pari vuatta, tuli miäleheni sellaanen mykkäkoulu, jota joskus murkkuiäs tuli pirettyä vanhempihin päin, jos ne oli liikaa sekaantunu asioohini. Vaikka molin ollu tosi taiten. (Höh, ei sitä ny tartte sillä lailla hymähtää.) Mutten mä voinu olla paria vuatta hiliaa, olis jääny tanssirahat pian saamati.

Minen ymmärrä mitenkään tuallaasia piäniä ihimisiä, henkisesti piäniä miähiäkään, jollei riitä sanat hoitamahan asioota. Ja viälä tuallaasella vakanssilla olevalla. Kuulemma on pitäny oikeen huutaakkin ja rähistäkin kokouksis, jossei oo asiat menny niinku son itte halunnu. Kyllä toki mullakin on lyhyt pinna, mutta kyllä mä yritän kattua mihinä mä huuran ja rähisen. Ja lähiympäristö on oppinu olemahankin jo aika kunnolla, en  muista pitkiihin aikoohin rähisseheni, heh.

Meen harvoon kenenkään pualelle nuan vaan, selvittämättä asioota mutta pakostikkin ny havaattin, nottei eres tarvinnu miättiä kenenkä pualella seisoos, jos multa sitä kysyttääs. Ottamati kantaa mikkä asiat on johtanu mihinkäkin, niin kuitenkin on osaamattomasti toimittu. Mihinä niiren lakimiäs oli? Suksittelemas? Tosi tosi taitamatoonta touhua nuan isoos yhyristykses. Pyrykin sanoos, notta toti toti KA-MA-LAA!

Kyllä son melekeen aina niin, notta se huutaa, joka pelekää tai jollei oo taitua hoitaa puhumalla tehtäviä asioota. Voi voi Timppa, tairat pissiä vaan omahan pesähän tai oman paikkas.
Pauliina kirjoitti 06.03.2012 - 08:10
Olen joskus yrittännä olla puhumatta kotioloissa ukkelille, kun olen jostain erimieltä, mutta siitäsitä ei tuu tolokkuu, kun aina on jotenkin selvitetävä asioita,,,
joten on kyllää hulluu olla alamaiselle kaksi vuotta mykkäkoulua,,
voihan vinetto!!!
Anneli kirjoitti 06.03.2012 - 08:18
Voi että... me ollaan sitten nuorenakin oltu aika samanlaisia :O

Ja hyvin olet taas minunkin ajatukseni saanut kirjoitettua. Allekirjoitan tuon kaiken :)

Mukavaa ja rauhallista päivää !
Sari kirjoitti 06.03.2012 - 08:37
Puhut täyttä asiaa....myös minä olen täysin Hilkan puolella. Asioista on saatava puhua! Eihän kiusaaminen muuten lopu ikinä. Eikä kenenkään tule kestää kiusaamista, vaikka toinen ei sitä edes sellaiseksi tarkoittaisi. Jos se toista loukkaa se on kiusaamista!
Piu  kirjoitti 06.03.2012 - 09:07
Mä oon samaa mieltä, ettei liian hätiköidysti passaa mennä puolelle taikka toiselle. Koska en oo jaksanut tätä asiaa seurata tarkemmin mitä iltiksen lööpeistä näkyy, en osaa sanoa kenes on vika. Mun kokemukseni mukaan yleensä molemmis, mutta ehkä se joskus selviää.
Ootteko huomannu, että viimeaikoina on tullu esiin useampia tämmöisiä vanhoihin malleihin perustuvia juttuja, joita ei enää suvaitakaan? Aika on muuttumas ja hyvä niin. Nostan hattua niille, jotka jaksaa vaatia oikeuksiaan ja saavat aikaan muutoksen. Se on rankkaa puuhaa.
Amalia kirjoitti 06.03.2012 - 09:07
No mutta, onhan se ihan ennen kuulumatonta, että oikein taksijonossa puhutaan ihmisten kanssa. Aatella, että joku on oikein painanut mieleensä, kuka on sanonut ja mitä. Ihan vaan kaiken pirun varalle, jos vaikka ois joskus käyttöä. No tässä tapauksessa on ollu.

Pienten miesten huonoa itsetuntoa, sanoisin. Tosin ikävää, kun siitä kärsii ympäristö.
Famu falsetissa kirjoitti 06.03.2012 - 09:26
Surkeata touhua. Ja vielä ammattiyhdistysliikkeessä. Hävettää heidän puolestaan.
Eso kirjoitti 06.03.2012 - 09:28

Öylenpäivänä poikkesin kirpparilla. Luuhastin paikassa varmaan liki tunnin ja kassalla iskin pöytään uusia vaatehtimia 42 egen erestä. Kevyttoppis-ulkoilupuku nro 146 oli kallein ostos 14 €.

Mut se kiusattu en ollu minä, eikä kassatäti, vaan n. 4v tytsi.
Flikka olis tahtonu kattella tavaroita, mutku äiteensä piti piänestä alvariinsa kiinni. Tyttö sano mont kertaa, et 'minä osaan kulkee omilla jaloillani', mikä oli minusta hieman huvittavaakin. Mutta se ei huvittanu mua yhtään, kun Iso uhkaili jatkuvasti ... vien sut autoon + ole kiltisti + lähretään pois jne. Vaik oikeesti tämä Iso roikku ihan koko ajan kiinni siinä piänessä. Yritti ottaa syliin, kisko käsistä, vaan tytsi rimpuili ittensä aina irti.
Minusta siinä oli oiva esimerkki miten kiusaaminen alkaa ja miten kiusatuksi tullaan. Takuuvarmaa on, että isona sen osaa, minkä pienenä opetetaan ... tätäkin lajia.
Jagdev kirjoitti 06.03.2012 - 09:55
Kyllä. Oikein ihmetyttää, että miten noin huonosti käyttäytyvä mies on päässyt urallaan noin pitkälle. Ei ainakaan sosiaalisten taitojensa avulla.
Kaisa kirjoitti 06.03.2012 - 10:51
Kaikellaanen karijuminen on kauhian sivistymätööntä.
Minoon aina ollu vähä ylypiäki, ku oon ajatellu omaa käyttäytymistäni tyäpaikoolla.
Minen karijunu kellenkää, enkä riirelly.
Ku mä kerroon joskus Maknukselle tyäkäyttäytymisasiootani, niin se kehuu, jottei hän oo liijjoon huanokuuloonen.
Mullon sellaanen kauhia tapa kotona huutaa soppatorvi suaranaansei mee niinku mä meinaan, vaikka tyäs olin ku kollajan poola.
Moon selittäny Maknukselle, jotten mosaa KOTONA pinaata piänellä ääneellä, ku oikeen ottaa klupuhun. (Pitääs kyllä osaata, semmä myännän aulihisti).
Mykkäkoulua en pysty käymähän oikiastansa ollenkaa.
Vanahemmite on onneks ruvennu yskittöhön raakasti, jos mä korootan ääntäni, tai huuran.
Maknusta pakkaa silloon naurattohon ja siitä minen liijjoon tykkää.
Parastolla huutamati, ottaa lusikka kauniiseen kätehen ja pyytää anteeksi.
Anna V. kirjoitti 06.03.2012 - 12:17
Mun on kans pitäny ihimetellä tätä juttua, tai ainaki niiltä osin mitä ny julukisesti siitä on kerrottu. On kyllä tojella kummallista, ettei aikuset ihimiset nuin korkkeissa viroissa ossaa selevittää välejään asiallisesti. Toissaalta, miksipä ne ossais sen paremmin ku me "pienemmätkään" ihimiset.

Toivottavasti tämän jutun myötä ite kuki perehtyis niihin ommiin asentteihinsa ja tekemissiinsä, ettei ainakkaan ite sortus samanlaisseen mitä tässä on nyt nähty!
Rouva A kirjoitti 06.03.2012 - 12:40
Muu on aikanas kiusattu niin pal sekä koton ex-miäheni toimest että töissä yhres paikas et mää toivoisin ny vaan et sul olis täs kommenttilootas semmonen veispuukist tuttu *tykkää* -nappi. Mää painaisin sitä monta kertaa.
Anitta kirjoitti 06.03.2012 - 13:26
Aivan älyttömäksi tuo kiusaamisjuttu on mennyt. Ja aikuisia ihmisiä mukamas.
rusomarja kirjoitti 06.03.2012 - 17:17
"Pata kattilaa soimaa musta kylki kummallakin".?
Vaikee näistä jutuista on sanoa mikä on syy ja mikä seuraus,mutta tyhmästi hoidetulta jutulta vaikuttaa kaikin puolin.
Muistaakseni japanilainen sananlasku sanoo että
"kun kaksi ihmistä riitelee niin se joka ensin huutaa on hävinnyt kiistan" / tai jotain sinne päin... :)
Cheri kirjoitti 06.03.2012 - 18:18
Ei noita miehiä voi syyttää, he ovat syyntakeettomia. Niillä kertyy liian pienen sielun ja liian suuren egon takia sellaista eritettä päähän, joka estää järkevän toiminnan. Niillä on outoja harhoja itsestään, epärealistinen käsitys omista kyvyistään ja merkityksestään.
Maikku kirjoitti 07.03.2012 - 06:53
Sanotaan, ettei kukaan voi riidellä yksin. Tästä olen toista mieltä, oon todennu sen mun "entisessä elämässä". Hra ex osasi kehittää riidan ihan tosta vaan, usein peittääkseen jotain ihan muuta ku riidan aiheena ollutta asiaa. Muutenkin ko. hra muistuttaa toimissaan paljolti tuota Timoa, mutta tää hra ex olikin ihan lääkärin toimesta todettu persoonallisuushäiriöiseksi. Onneks lopulta eroon pääsin elävänä ja kohtuullisen järjissäniki vielä. Tästäkin on lekurin lausunto... ;)

Toinen tapaus oli yksi työkaveri, joka purki pahaa oloaan minuun ja mm. soitti semmoisia puheluita, jotka aloitti hyvin hunajaisella äänellä ja vähitellen kiihdytti ittensä järjettömään raivoon ja löi luurin kiinni. Soittipa vielä useimmiten uudestaan vaan saadakseen lyödä luurin toistamiseen mun korvaan... Että tapoja on monenlaisia tehdä toisten elämä hankalaksi. :(
vilukissi kirjoitti 07.03.2012 - 06:56
Pauliina: Sano muuta. Hetkelliset hiljaisuudet ymmärtää, kun kiukussa puhistaan kotioloissa, mutta töissä tuollaista ei voi edes olla.

Anneli: Kyllä koira koiran tuntee…juu nou. Rauhallista oloa sinnekin päin!

Sari: Ja työelämässä ei voi olla puhumatta, ei ne asiat sillä lailla voi mennä eikä onnistua. Joku toinen taho, toinen esimies, ylinjohto?, olisi pitänyt ottaa asiaan jo kiinni ja molemmat puhutteluun. Toki en tiedä vaikka olisivatkin olleet mutta aika tehotonta asioiden hoitoa, jos tohon pisteeseen asti meni asiat.

Piu: Oot muuten oikeassa…en ollut huomannutkaan, että tosiaan vanhoja käyttäytymismalleja ja käskyttämistä ymv. ei enää suvaitakaan. Se on hyvä niin. Se on muuten taatusti tosi rankkaa lähteä ajamaan asiaansa…itse monesti ryvettyy siinä mutta samalla luodaan pohjaa uusien vastaavien tilanteiden varalle.

Amalia: Sano muuta! Sanoisin, että olisi ollut parasta, että Timppa olisi hommannut vaikka komean uuden volvon…johan silläkin olisi saanut miehenmittaa lisää..hahahahah

Famu Falsetissa: Sepä, amm.yhdistysliikkeestä tuota olisi vähiten osannut odottaa.

Eso: Kirppiksiltä löytyy usein tosi hyviä asusteita lapsille, syystä tai toisesta ei olekaan paljoa käytetty. Joskus olen löytänyt sellaisenkin takin pojalle, jossa on ollut vielä alkuper.hintalaput kiinnikin. Ei sellaisia voi ohittaa. Olipas hyvä havainto juuri tuosta uhkailusta…(itsekin taatusti siihen syyllistynyt), noin ei lapsi opi käyttäytymäänkään kaupassa, kun aikuinen roikkuu kiinni.

Jagdev: On se hämmästyttävää. Voiko hyväveli-systeemi kantaa noin korkealle? Tuon tason ihmellä tulisi olla niitä sosiaalisiakin taitoja roppakaupalla.

Kaisa: Kyllä se niin vissi tosi on, notta tyämaalla tuloo osata olla ihimiksi ja käyttäytyä asialtaasesti. Kotona saakin olla enempi ittensä, heh. Kyllä mäkin oon nuarempana osannu huutaa niin, notta on kitapurjeet taatusti lepattanu. Yskittäminen on vanhemmiten himmannu moista osaamista, heh. Ottaa samoon mullakin kurkkuhun. Pininät ei oo mistään kotoosin. Suurilla kiriaamilla joskus joku joutuu mullekin puhumahan ja jos oon moittinu, niin mulle sanotahan vaan, nottet sä oo kuullukkaan kuinka mä huutaasin. Paree ittekin sitten vaan käyttäytyä.

Anna V: Juuri niin. Luulisi, että jokainen työelämässä on välillä tilanteessa, jossa punnitaan sos.taidot sekä se, että osaa katsoa omaankin peiliin ja todeta, ettei se peili olekaan vino vaan oma naama.

Rouva A: Susta voikin sanoa, että tiedät tosissasi, miltä kiusaaminen tuntuu ja miten se vaikuttaa koko elämiseen. Toivon, ettet enää koskaan koe samaa. Ja senkin tiedän, ettet koskaan itse tule syyllistymään toisen kiusaamiseen!

Anitta: Niin on. Vaikka ei kaikkia asioita varmaan koskaan tulla (me) tietämäänkään, niin näin ei kuitenkaan voi käyttäytyä. Eikä ketään irtisanoakaan. Asioillakin on olemassa marssijärjestys.

rusomarja: Olipas hyvä sananlasku! Joo, en mäkään pohjimmaisiin asioihin voi ottaa kantaa enkä tietääkään, mutta viimeisten asioiden hoitotyyli, sitä ei olisi edes saanut päästää julkisuuteen, jonkun olisi pitänyt sanoa, ettei irtisanomismenettely mene näin.

Cheri: Mun mielestä täs sun kommentissasi tiivistyi nyt koko juttu!
vilukissi kirjoitti 07.03.2012 - 07:03
Maikku: Olen samaa mieltä, että se sanonta, ettei yksin voi riidellä, ei pidä paikkaansa! Joku juttu toisessa saattaa laukaista kummallisen riidanaiheen, josta riidan toinen osapuoli ei pääse edes kärryille! Tässäkään jutussani en yritä mennä riidan perusjuurille, vaan just tähän tapaan, miten asiat loppuviimeksi hoidetaan! Taitamattomasti. Melkoinen tapaus oli tuo työkaverisikin, osasikohan koskaan katsoa peiliin ja miettiä OMAA käyttäytymistään?
äijänkäppyrä kirjoitti 07.03.2012 - 23:53
Tuas kiriootustauluni yläreunas lukoo, notta kommentti. Kuinka mä voin kommentoora, ku sä veit kaikki jalaat suustani. Mullei oo mitää sanomista, sä sanoot. Ah tämä yhteisymmärrys.

Voin muutoosta sanua, nottei oo nämä jutut heleppoja leivättömän pöyrän ääres. Mä tiärän.

Kutri kirjoitti 08.03.2012 - 06:21
Ihme touhua. Aikuiset ihmiset ovat kuin lapset hiekkalaatikolla, että ei leikitä ton kanssa, ja vielä tosiaan tuollaisessa asemassa. En kyllä pysty millään ymmärtämään, mutta sen olen itsekin nähnyt, että johtavaan asemaan ei kyllä vaadita minkäänlaisia sosiaalisia taitoja. Välillä olen miettinyt, että onkohan niiden puute suoranainen edellytys niihin hommiin :-O

vilukissi kirjoitti 08.03.2012 - 07:01
äijänkäppyrä: Ei oo heleppoja, ei varmahan ookkaan, mäkin voin sen kuvitella!

Kutri: Jos on esimiesasemassa oleva tyyppi, niin luulisi, että testaukset esim.sos.taidoista olisi tehty...mutta ne varmaan monasti korkeissa asemissa tehdäänkin saunanlauteilla, hyväveli-systeemillä.
Nimesi
Sähköpostiosoitteesi (ei näytetä yleisesti)
Kotisivusi osoite
Muista tietoni selaimen evästeessä seuraavia kommentointeja varten
Seuraa tähän kirjoitukseen tulevia kommentteja (mikä tämä on?)
Kommentti
Voit käyttää kommenteissasi seuraavia HTML-elementtejä: a, b, i, u, code